„Rautakirja urmează un plan puternic de dezvoltare şi aveam nevoie de resurse financiare şi umane pentru a-l îndeplini. Pachetul majoritar a fost cumpărat de doi foşti angajaţi ai Rautakirja şi de Cristian Racze, noul director general al R-Kiosk. Suma încasată este confidenţială“, a declarat pentru Capital Dan Vasile.
După vânzarea R-Kiosk, Sanoma a anunţat că va înregistra costuri de restructurare de opt milioane de euro din această tranzacţie, cu efecte asupra rezultatelor financiare din al doilea trimestru. Reţeaua număra la finalizarea achiziţiei 14 unităţi.
Parteneriat strategic pe Bucureşti
Planul de dezvoltare al Rautakirja România prevede dezvoltarea unei reţele de 300 de chioşcuri stradale care se vor baza pe vânzarea de presă şi alte produse, precum ţigări, băuturi şi alimente. Acestea vor fi deschise în Moldova şi Oltenia, iar pentru Bucureşti se pregăteşte semnarea unui parteneriat cu „cel mai mare deţinător de chioşcuri“, potrivit lui Dan Vasile.
Dat fiind faptul că omul de afaceri a lucrat circa şase ani în cadrul Hiparion Distribution, unul dintre cei mai importanţi distribuitori de presă, este posibil ca parteneriatul să vizeze această companie.
„În Bucureşti nu are rost să deschizi chioşcuri noi, pentru că sunt destule. Piaţa din Capitală are nevoie de eficientizare. Suntem pregătiţi să mai cumpărăm nişte firme, să facem nişte fuziuni, iar de la jumătatea lunii iunie să deschidem primul chioşc. Cele 300 de chioşcuri vor fi deschise în oraşele din Moldova şi Oltenia, Transilvania e mai aşezată şi nu este în interesul nostru“, a menţionat Dan Vasile.