Programul "De la joc la educaţie financiară" va consta în desfăşurarea unor activităţi de formare şi informare a copiilor, a cadrelor didactice şi părinţilor cu privire la noţiuni elementare de educaţie financiară, în vederea sprijinirii dezvoltării personale şi, implicit, a dezvoltării comunitare.
În opinia Ligiei Goloşoiu, autoarea noului manual pentru preşcolari şi a manualelor de educaţie financiară pentru clasele III-IV, educaţia financiară a copiilor trebie să se realizeze încă de la o vârstă fragedă, atunci când aceştia încep să ceară prima bomboană sau prima jucărie. "Copiii trebuie să fie familiarizaţi cu banii, cu valoarea acestora, cum pot fi cheltuiţi cu responsabilitate, cum pot fi economisiţi, investiţi sau donaţi în scop caritabilă", explică ea.
Până acum, principala sursă de educaţie financiară a tinerilor din ţară rămâne familia, în proporţie de 95%, câtă vreme şcoala deţine un procent de 9%, iar băncile de 5%, arată studiul Erste, realizat de IMAS International.
"România are un grad mic de alfabetizare financiară, de 22%, planificarea unui buget este o necunoscută pentru trei români din patru, iar în ceea ce priveşte gradul de bancarizare, suntem pe locul 124 din 143 într-un clasament global, potrivit statisticilor recente. În acest contect, începerea timpurie a educaţiei financiare este un imperativ iar programul <<De la joc la educaţie financiară>> reprezintă un răspuns la această necesitate", susţine Dana Demtrian, vicepreşedinte Retail&Private Banking BCR.