Creşterea cu 50% a traficului în primele şase luni ale acestui an faţă de 2011, continuarea investiţiilor în marketing şi extinderea portofoliului de produse sunt principalele obiective din agenda Danei Iorga, director general IT&S, compania care deţine Koyos.ro.
Koyos.ro este magazinul online lansat în toamna anului 2010, care poartă numele unuia dintre Titani (creaturi ale mitologiei grecești), şi pe care, dacă eşti internaut, este imposibil să nu îl ştii. Compania IT&S a cheltuit o sumă importantă pentru promovarea Koyos.ro şi va continua să investească şi anul acesta în imaginea magazinului online.
"Noi am intrat pe o piaţă extrem de aglomerată. Avem competitori vechi cu experienţă şi ar fi fost aproape imposibil să aşteptăm să creştem în mod organic. Noi ne-am propus să devenim un business mare cât se poate de rapid şi atunci proiecţiile au fost făcute în consecinţă. Bugetul de marketing a reprezentat o mare parte din suma iniţială investită, explică Dana Iorga, director general IT&S. “Vom continua investiţiile şi anul acesta, trebuie să consolidăm imaginea bună pe care o avem", a adăugat Iorga.
Dana Iorga vorbeşte relaxat despre planurile pentru 2012, după ce numai în luna decembrie Koyos.ro a generat vânzări de un milion de dolari. "În 2011 am avut peste trei milioane vizitatori pe site "În primele şase luni ale acestui an ne-am propus să creştem numărul de vizite pe site cu 50% faţă de 2011. Numai în luna decembrie Koyos.ro a înregistrat vânzări de un milion de dolari. Pentru 2012 ne propunem vânzări de 15 milioane de dolari", a declarat Iorga.
Planuri de extindere
Koyos.ro nu va deschide prea curând magazine tradiţionale, preferând să se axeze pe online şi pe extinderea serviciilor. "În momentul de faţă ne concentrăm pe online. Nu excludem deschiderea unor showroom-uri în ţară, dar în viitorul apropiat nu avem în plan o extindere offline. Avem planuri pentru extinderea serviciilor, pe lângă extinderea categoriilor de produse care este o preocupare constantă a noastră", a precizat Iorga.
De ce Koyos.ro?
Site-ul Koyos.ro este accesat în medie de 5.000 – 10.000 persoane pe zi, excepţia fiind Black Friday când site-ul a fost vizitat de peste 100.000 de oameni. "De ce aleg utilizatorii Koyos.ro? Eu consider că este o chestiune de încredere. În momentul în care iei contact cu un retailer de unde îţi propui să cumperi ceva, de la primul contact trebuie să ai o experienţă profesionistă, începând de la informaţiile de pe site, la call center şi livrare. De asemenea, dintre cele 30.000 de produse pe care le avem, în fiecare zi, 1.500 de produse sunt la reducere. Cei care cumpără în mod frecvent de pe Koyos.ro sunt bărbaţi cu vârste între 20 şi 44 de ani. Sunt atât persoane fizice cât şi companii care achiziţionează de la noi, produse atât pentru consumul propriu dar şi spre revânzare", spune Iorga.
Taxă de livrare
Spre deosebire de alte magazine online, clienţii Koyos trebuie să plătească pentru livrare. "Avem o politică diversificată în privinţa livrării. Produsele care sunt marcate cu simbolul K sunt cu livrare gratuită şi foarte rapidă, celelalte produse au o taxă de livrare unică, 18 lei, atât în Bucureşti cât şi în ţară. În privinţa preţurilor, mă feresc să spun că suntem cei mai ieftini din piaţă, avem o politică de preţuri echilibrată. Pot spune că preţurile noastre sunt bune comparativ cu produsele şi serviciile pe care le oferim, pentru că nimeni nu îşi doreşte cel mai ieftin produs dacă nu este în stoc, dacă este livrat peste trei luni sau dacă este incomplet" a afirmat Iorga. Clienţii trebuie să ştie că produsele Koyos se pot returna în 15 zile.
Cele mai vândute produse pe Koyos.ro sunt tabletele şi smartphone-urile. "În România există un segment important de persoane care doresc să aibă primii dacă se poate ultimul telefon sau ultima tabletă apărută. Noi ne conformăm şi încercăm să satisfacem această nevoie. Dacă Apple va lansa iPad 3 şi iPhone 5 vom fi printre primii care le vom aduce", spune Iorga.
Clienţii Koyos.ro vor fi de asemenea printre primii care vor putea achiziţiona gadgeturile prezentate recent la CES 2012, unul dintre cele mai mari târguri de electronice din lume. "De obicei produsele care se prezintă la CES sunt disponibile în SUA după trei luni. La noi în ţară vor ajunge în prima jumătate a anului. Şi eu aştept multe lucruri, televizorul transparent (n.red. Haier), tableta flexibilă (n.red. Lenovo Yoga), şi ultrabook-urile", a încheiat Iorga.