Daniel Cadariu susține că știrea falsă despre Elon Musk a avut un impact pozitiv asupra brand-ului de țară

Sursă: Inquam Photos / George Călin

Ministrul Daniel Cadariu a declarat că știrea falsă despre Elon Musk a avut un impact pozitiv asupra brand-ului de țară. Despre două locații din România, cum ar fi castelul Bran și Poiana Brașov s-a discutat intens o săptămână, iar acest lucru a acționat în favoarea imaginii României.

Ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, Daniel Cadariu (PNL) a afirmat, luni, 5 decembrie, în cadrul emisiunii Talk News de la Prima TV, că ştirea cu privire la prezenţa lui Elon Musk în România, care s-a dovedit a fi un fake news a avut un impact pozitiv. Așadar, despre cel puţin două destinaţii turistice, Caselul Bran şi Poiana Braşov, s-a vorbit aproape o săptămână, atât în presa din România cât şi în presa internațională, ceea ce nu e un lucru rău, a evidențiat ministrul.

Știrea falsă a avut un efect pozitiv

Întrebat despre ştirea falsă cu privire la venirea lui Elon Musk la Castelul Bran a avut un efect pozitiv pentru turismului din România, ministrul a afirmat următoarele: „Nu ştie nimeni, pentru că nu a stat nimeni să facă o astfel de estimare, putem face doar aprecieri mai mult sau mai puţin avizate. Îmi permit să cred că un efect pozitiv a fost, pentru că despre cel puţin două destinaţii turistice, Caselul Bran şi Poiana Braşov, s-a vorbit aproape o săptămână, atât în presa din România cât şi în ştirile internaţionale şi este un lucru bun”.

Daniel Cadariu a adăugat că îi pare rău că „o altfel de ştire, certă de data asta, nu a fost rostogolită la dimensiunea aceasta, pentru că în perioada respectivă, în datele de 1 şi 8 octombrie, când a avut loc conferinţa celor din comunicaţii, ministerul s-a ocupat şi peste 300 de înalţi demnitari din lume au văzut trei destinaţii, Castelul Bran, Poiana Braşov şi Salina din Prahova, însă s-a vorbit puţin şi au fost sume de la buget alocate”.

România a fost promovată ca brand de țară

Despre promovarea României ca brand de ţară, ministrul a anunțat că această teză poate fi susținută, dar nu el trebuie să o spună şi nici ministerul, ci trebuie făcut un studiu.

„Acum 10 ani au fost 30 de milioane, bani europeni, pentru a constitui brandul national, au fost bani mulţi, multe studii în şapte ţări ţintă, pentru a vedea dacă merită să îl înlocuieşti. Trebuie să ai la bază date certe, nu este suficient să îl înlocuieşti, poate fi dar nu noi trebuie să spunem. La vremea respectivă, au fost patru propuneri, s-a votat, au votat cei din mediul privat şi au ales frunza.”, a evidențiat Daniel Cadariu.