Daniel David, care a fost și rector al universității, este acuzat de Bolovan că ar contribui la degradarea învățământului românesc, printr-o reformă care, în opinia sa, va duce la un analfabetism funcțional și la o reducere a educației de calitate.
Ioan Bolovan șterge pe jos cu Daniel David
Bolovan a considerat că propunerea de scoatere a acestor materii din trunchiul comun este „o mare ciudățenie” și a pus întrebări retorice despre motivațiile celor care lucrează la Centrul de Politici Educaționale din cadrul Ministerului Educației.
El a afirmat că acești „experți” care sugerează eliminarea istoriei și geografiei nu au „niciun sens” și a subliniat că astfel de decizii sunt distructive pentru învățământul românesc, care riscă să devină „un derizoriu”.
Specialistul a explicat apoi faptul că nu este logic să scoți aceste materii esențiale din programa școlară, deoarece sunt fundamentale pentru formarea unui tânăr care să înțeleagă atât trecutul țării, cât și contextul geografic în care aceasta se află.
„Oare cei care lucrează la Centrul de Politici Educaționale de pe lângă Ministerul Educației de pe ce planetă au venit ? Cine sunt acești experți care propun scoaterea istoriei și a geografiei din trunchiul comun? Cine-i plătește? Statul român din banii noștri? Sau alte state / entități? Păi propuneți atunci și scoaterea limbii române de la liceu. Acest Centru care lucrează se pare de ani buni pentru a arunca și mai mult în derizoriu învățământul românesc este o mare ciudățenie!!!! Dar nu mă mai miră nimic….”, a scris Ioan Bolovan, conform Foaia Transilvană.
Modificările propuse în reforma educațională
Conform planului de reformă anunțat de Daniel David, elevii din liceu, indiferent de specializarea aleasă (uman, real sau tehnologic), nu vor mai studia „Istoria” și „Geografia” în cadrul trunchiului comun de materii. Aceste discipline vor mai apărea doar la specializările de „Științe sociale” și „Filologie”, dar în cadrul „curriculumului de specialitate”, și doar în ultimii doi ani de liceu.
În schimb, în trunchiul comun al liceului vor rămâne alte discipline, precum „Istoria comunismului” și „Istoria evreilor. Holocaustul”. Această schimbare a stârnit controverse, fiind considerată de mulți ca o reducere a educației generale, care pune în pericol formarea unui tânăr.
Critica lui Ioan Bolovan reflectă o îngrijorare larg răspândită în rândul cadrelor didactice și al altor intelectuali din România, care consideră că astfel de modificări ar putea afecta nivelul de cunoaștere și de gândire critică al tinerelor generații.