”Sunt unii proprietari de restaurante care doresc să funcționeze pe legea microîntreprinderilor, dar și unii care doresc să fie sub legea impozitului forfetar. Din punctul meu de vedere legea este perfect echitabilă. Dar dacă un proprietar de firmă-microîntreprindere dorește să fie sub legea impozitului forfetar, nu are nici o restricție, poate opta pentru acest tip de impozitare. Majorarea capitalului social la 45.000 lei dă posibilitatea firmei să aleagă să fie plătitoare de impozit, forfetar dacă e cazul, fără a diminua capitalul social ulterior”, spune Daniel Mischie, CEO City Grill Group.
Potrivit acestuia, experiența cu taxele decente, dar plătite de cei mulți, sunt pozitive, iar astfel de impozite înlătură prin "forfait" (impozitul forfetar) avantajul pe care îl dețin operatorii din industrie care se află în “partea de sus” (firmele foarte mari ) în competiția cu cei care dețin o singură locație.
”Pe Codul CAEN Restaurante- baruri se plătea un impozit anual, la nivel național, de 20 de milioane de lei. Estimăm că prin introducerea corectă a acestui impozit forfetar încasările la buget vor fi de aproape 300 milioane lei. Patronii de restaurante așteaptă normele de aplicare. Impozitul specific se calculează în funcție de locație, suprafață și sezon, iar aplicarea lui va stimula investițiile în industrie”, adaugă Mischie. Așadar, indiferent de cat productivitatea activității, de mărime sau de locație, fiecare jucător din industrie va trebui să plătească. Iar cu cât este mai mare și are o poziție mai centrală, cu atât va plăti mai mult.
”Va fi un impozit care se va plăti bianual /semestrial și pentru care va trebui să te înregistrezi și să te clasifici la Ministerul Turismului. Astfel, va fi prima dată când va exista o evidență națională a unităților din industrie cu indicatori proprii”, mai spune Daniel Mischie.