Grupul francez Danone a raportat cel mai lent ritm de creştere a vânzărilor trimestriale din ultimul deceniu, pe fondul încetinirii livrărilor la divizia de alimente nutritive pentru copii, transmit Bloomberg şi Reuters.
În trimestrul trei din 2016, vânzările la magazinele deschise de peste un an au urcat cu 2,1%, în timp ce analiştii se aşteptau la un avans de 2,4%. Vânzările totale au scăzut la 5,54 miliarde de euro (6,1 miliarde de dolari).
La divizia de alimente nutritive pentru copii a Danone vânzările au înregistrat un avans de 1,7%, în timp ce analiştii se aşteptau la un avans de 2,5%.
Danone şi-a menţinut estimarea privind o creştere a veniturilor cu 3 – 5% în acest an la magazinele deschise de peste un an, după un avans de 4,4% în 2015, cel mai redus din 2009.
Compania a relansat anul acesta brandurile Danonino, Actimel şi Activia, pentru a stimula vânzările în Europa până la sfârşitul lui 2016.
Danone, cel mai mare producător de iaurt din lume, concurează pe plan global cu Nestle şi Unilever.
Grupul Danone a demarat investiţia în România, în 1996, prin achiziţia fostei unităţi Mioriţa Fundeni. Veniturile Danone România au depăşit 481 de milioane de lei în 2013, în scădere cu 5% în comparaţie cu anul anterior.
Din acelaşi an, Danone România a devenit centrul regiunii Europei de Sud-Est, care include România, Bulgaria, Grecia şi ţările Adriatice, servind o piaţă potenţială de peste 60 de milioane de consumatori.