Grupul agroalimentar francez Danone a anunţat luni o revizuire strategică a activităţilor şi plecarea directorului financiar Cecile Cabanis, în ideea de a relansa o cifră de afaceri care a fost penalizată în trimestrul al treilea de pandemia de coronavirus, transmite Bloomberg.
Cel mai mare producător mondial de iaurt a precizat că va scoate la vânzare activităţi cu o valoare de 500 de milioane de euro iar structura managerială va migra spre una concentrată mai mult pe geografie decât pe grupe de produse.
Cifra de afaceri a Danone a scăzut cu 9,3%
Noua structură organizaţională a fost anunţată în paralel cu plecarea directorului financiar Cecile Cabanis, care va fi înlocuită începând din luna februarie 2021 de Juergen Esser.
Toate aceste modificări vin după ce în trimestrul al treilea cifra de afaceri a Danone a scăzut cu 9,3% până la 5,82 miliarde de euro.
„În trimestrul patru, Danone va avea ca priorităţi continuarea creşterii cotei de piaţă şi îmbunătăţirea creşterii vânzărilor”, a informat grupul Danone într-un comunicat de presă.
Directorul general de la Danone, Emmanuel Faber, a avut dificultăţi în a relansa Danone pe fondul competiţiei de pe piaţa din Europa, creşterii preţurilor la lapte şi apariţiei unor noi competitori precum Chobani în SUA.
De la începutul acestui an şi până în prezent, compania a pierdut un sfert din valoarea de piaţă iar acţiunile sale sunt la nivelul la care erau în urmă cu 14 ani.
În România din 1996
Grupul Danone a demarat investiţia în România în 1996, prin achiziţia fostei unităţi Mioriţa Fundeni.
Începând din 2013, Danone România a devenit centrul regiunii Europei de Sud-Est, care include România, Bulgaria, Grecia şi ţările Adriatice, servind o piaţă potenţială de peste 60 de milioane de consumatori.
Peste jumătate din vânzările Grupului Danone în lume sunt generate de divizia de lactate proaspete. Danone activează în industria mondială a alimentelor şi băuturilor în alte trei domenii de activitate: nutriție infantilă, apă minerală îmbuteliată, nutriție medicală.
Grupul are peste 100.000 de angajaţi în aproximativ 80 de țări și a câștigat încrederea a peste 900 milioane consumatori din întreaga lume.