Danone și Microsoft colaborează pentru a integra inteligența artificială în lanțul de aprovizionare
Compania producătoare de lactate Danone face pași importanți în direcția digitalizării operațiunilor sale, printr-un parteneriat cu Microsoft.
Scopul acestei colaborări este de a integra inteligența artificială în întregul lanț de aprovizionare al Danone, informează Food Dive.
Noua inițiativă, Danone Microsoft AI Academy, va instrui 100.000 de angajați ai companiei pentru a dobândi competențe esențiale în economia digitală dominată de IA. Programul își propune să sporească experiența angajaților în utilizarea previziunilor predictive și a ajustărilor în timp real, contribuind astfel la eficientizarea operațiunilor.
Acest demers face parte dintr-un program mai amplu, Danone Danskills, lansat recent pentru a perfecționa și recalifica forța de muncă a companiei pentru joburile viitorului. Până în prezent, 50.000 dintre angajați au fost deja pregătiți să utilizeze instrumente AI precum Microsoft Copilot, un chatbot avansat.
Avantajele nu se limitează la tehnologie
Juergen Esser, directorul financiar al Danone, a subliniat importanța parteneriatului cu Microsoft, evidențiind că acesta nu se limitează doar la tehnologie, ci promovează și o cultură a învățării continue, a inovării și a performanței în cadrul organizației.
Parteneriatul va oferi tehnologia necesară pentru a crește eficiența, implicarea consumatorilor și analiza datelor mai robuste, adaugă acesta.
„Colaborarea nu se rezumă doar la tehnologie; este vorba despre promovarea unei culturi a învățării continue, a inovării și a performanței în întreaga noastră organizație”, a precizat Juergen Esser.
Colaborarea oferă Danone acces la o gamă variată de instrumente AI dezvoltate de Microsoft, care a investit semnificativ în acest domeniu prin parteneriatul său cu OpenAI, creatorul ChatGPT.
Ce alte companii folosesc tehnologiile AI?
Alte mari companii din industria alimentară, precum Coca-Cola și PepsiCo, adoptă, de asemenea, tehnologiile AI pentru a îmbunătăți eficiența și a stimula inovația.
Coca-Cola a investit recent 1,1 miliarde de dolari în serviciile cloud și AI ale Microsoft, iar PepsiCo experimentează cu un asistent AI pentru consumatorii Gatorade.
De asemenea, Unilever și Kellanova utilizează inteligenţa artificială pentru a optimiza termenul de valabilitate, textura, gustul produselor și pentru a prognoza cererea.
Parteneriatul Danone cu Microsoft reflectă o tendință crescândă în industria alimentară de a adopta inteligența artificială pentru a îmbunătăți produsele și serviciile oferite consumatorilor.