Producătorul de lactate Danone a investit peste 300 de milioane de lei (echivalentul a peste 65. mil euro), în România, de când a intrat pe piața locală, în 1996. Obiectivul major al companiei este să determine cât mai mulţi români să mănânce iaurt, potrivit lui Dieter Schulz, directorul general al Danone Europa de Sud- Est.
Un român consumă, anul, doar 7 kilograme de iaurt pe an, la jumătate faţă de consumul pe cap de locuitor în Polonia, Cehia sau Ungaria.
Grupul Danone, cel mai mare producător de iaurturi din lume, deţine în Capitală, o fabrică unde peste 500 de angajaţi produc, zilnic, mai bine de un milion de iaurturi. În ultimii 15 ani, compania a învestit peste 65. mil euro în România; cea mai recentă investiţie, de jumătate de milion de euro, a fost într-o linie automată de transport și paletizare, care include primul robot industrial folosit într-o fabrică de lactate din România.
Compania colectează, în medie, zilnic, peste 200 de tone de lapte proaspăt de la fermele din România. Danone Natural și Delicios sunt primele iaurturi produse în fabrica Danone, în anul 1999, după achiziționarea și retehnologizarea fostei fabrici Miorița. Danone România este lider de piaţă în categoria produselor lactate proaspete, potrivit propriilor date, înregistrând în 2012 o cifră de afaceri de 506 milioane lei (cca. 112 mil. euro).
Sub umbrela unei noi platforme de brand – „Gustă viața zâmbind” -, Danone le reaminteşte consumatorilor „motivele pentru care ar trebui să zâmbească zilnic: cei dragi, sănătatea, optimismul (…) Noua platformă este construită în jurul misiunii Danone de a aduce sănătate prin alimente, prin iaurturi gustoase și de cea mai bună calitate, produse în România, astfel contribuind la o viață mai bună și mai plină de bucurie pentru consumatorii noștri”, precizează Dieter Schulz (foto), directorul general al Danone pentru Europa de Sud – Est.
Compania are în portofoliu peste 80 de referinţe de produs, cele mai mari vânzări fiin înregistrate de Danone Natural, Activia, Danonino, Actimel, Traditii și OIKOS.
Fabrica Danone din București a produs primele iaurturi locale în 1999, iar în prezent aproximativ 1 din 2 iaurturi consumate în România poartă marca Danone. De asemenea, compania a produs pentru prima dată în România iaurturi cu fructe în 1999, când a introdus și iaurturile de băut.
Principalii competitori ai Danone sunt Albalact, Lactalis și Hochland.
La nivel global, Grupul Danone, prezent în 120 de ţări, a înregistrat vânzări de peste 20 miliarde euro în 2013.