Retailerul suedez H&M, cel mai mare consumator de bumbac organic din lume, a închiriat o suprafaţă de 1.575 mp în cadrul centrului comercial Uvertura Mall, dezvoltat de omul de afaceri ieşean Dănuţ Prisecariu.
Primul magazin H&M din Botoşani se va desfăşura pe două etaje şi va fi inaugurat în primăvară. Reprezentanţii dezvoltatorului au anunţat recent că mallul va fi deschis publicului în a doua jumătate a lunii martie, după trei ani de amânări.
„Suntem încântaţi să anunţăm deschiderea magazinului H&M în Botoşani în această primăvară. Prezenţa H&M în centrul nostru comercial reprezintă o bază solidă pentru dezvoltarea viitoare a acestuia’’, a declarat Danuţ Prisecariu, proprietarul mallului.
Vânzările H&M în România s-au dublat în anul fiscal 2012 (în perioada 1 decembrie 2011- 30 noiembrie 2012), la 74 milioane euro. Retailerul a deschis, în această perioadă, 8 magazine în ţară, numărul total de unităţi ajungând la 19 la finalul anului fiscal. Anul acesta a mai deschis alte trei unităţi.
Uvertura Mall este parte a portofoliului companiei Moldova Mall, care a dezvoltat mallul cu acelaşi nume din Iaşi, vândut în 2006 fondului Equest, alte trei cartiere rezidenţiale în Iaşi şi unul în Botoşani. Mallul din Botoşani are o suprafaţă închiriabilă de 15.000 mp şi o rată de ocupare de 82%. Recent, serviciile de property management ale proiectului au fost preluate de compania de consultanţă imobiliară DTZ Echinox.
Potrivit consultanţilor, stocul de retail modern la mia de locuitori în Botoşani s-a situat la 119 mp în 2012, cea mai mică valoare comparativ cu stocurile judeţelor din regiune: de cinci ori sub media de 562 mp din judeţul Suceava, de aproape trei ori sub media de 339 mp din judeţul Iaşi şi de două ori sub media din Bacău şi Piatra Neamţ.