Ministerul Afacerilor Interne (MAI) estimează că din 20 martie 2025 vor fi eliberate noile cărți de identitate cu cip pentru persoanele care au împlinit 14 ani. Începând cu 2 iunie 2025, și minorii cu vârste sub 14 ani vor putea primi astfel de documente.

MAI a oferit mai multe informații despre noile cărți de identitate

Pentru cei care nu doresc un buletin electronic, începând cu 20 mai 2025 vor fi emise cărți de identitate simple, în noul format. Ministerul a anunțat că toate măsurile tehnice pentru implementarea noilor documente au fost deja finalizate.

Deoarece producția cărților electronice de identitate se realizează exclusiv în București, extinderea va fi implementată în mai multe etape. După lansarea din Cluj, următoarea fază vizează municipiul București, odată ce optimizările necesare privind transportul și verificarea calității documentelor sunt finalizate.

Buletin
SURSA FOTO: Inquam Photos / Octav Ganea

Ministerul Afacerilor Interne va stabili un program detaliat de implementare în celelalte județe

Ulterior, Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, va stabili un program detaliat de implementare în celelalte județe, în colaborare cu autoritățile locale. Această etapă va fi demarată după ce infrastructura tehnică va fi complet pregătită.

Aceasta este nota de fundamentare a proiectului MAI. Potrivit acesteia, emiterea la nivelul municipiului Bucureşti va fi iniţiată după realizarea tuturor optimizărilor necesare pentru asigurarea transportului de la nivelul municipiului, precum şi a testelor de volum în ceea ce priveşte procedura de verificare a calităţii.

„Întrucât producţia CEI se realizează exclusiv în municipiul Bucureşti, este necesară eşalonarea extinderii la nivel naţional, urmând ca iniţierea extinderii să se realizeze la nivelul Judeţului Cluj (în toate SPCEP operaţionalizate), având în vedere şi experienţa dobândită de funcţionari în cadrul Proiectului Pilot.

După realizarea tuturor optimizărilor necesare pentru asigurarea transportului de la nivelul municipiului Bucureşti, precum şi a testelor de volum în ceea ce priveşte procedura de verificare a calităţii, procedura de activare şi procedura de gestionare a eventualelor rebuturi, va fi iniţiată emiterea la nivelul municipiului Bucureşti.

După realizarea optimizărilor necesare la nivelul infrastructurilor implicate, va fi realizată extinderea la nivelul judeţelor, potrivit unei programări realizate de către Ministerul Afacerilor Interne prin Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor în urma consultării cu autorităţile publice locale”, se arată în nota de fundamentare a proiectului MAI.