Industria aeronautică suferă de ceva timp de lipsă de personal. Pe lângă echipajul de cabină, există, de asemenea, un deficit de aproximativ 19.000 de piloți la nivel mondial. Acest lucru a fost calculat de un studiu al firmei de consultanță Oliver Wyman, după cum relatează Heute.at.

Probleme din cauza lipsei de personal din industria aeronautică

Lipsa de personal cauzează probleme pentru piloți, care consideră astfel condiții de muncă mult mai proaste. Consecințele acestei situații reprezintă și un risc de securitate. În cadrul unui studiu reprezentativ realizat de Asociația Europeană a Cockpitului (ECA), au fost analizate răspunsurile a aproximativ 6.900 de piloți europeni din 31 de țări.

Pe baza datelor colectate în luna iulie, raportul fiind publicat acum, arată că oboseala în cabinele de pilotaj era deja în creștere înainte de sezonul de vârf din vară. Astfel, trei din patru piloți au experimentat cel puțin un microsomn în timpul operării unei aeronave în ultimele patru săptămâni – iar un sfert au raportat cinci sau mai multe situații asemănătoare în care au ațipit.

În plus, 72,9% dintre piloți au declarat că nu au reușit să se recupereze suficient de mult din oboseală între zboruri. În limbajul aviatic, acest lucru este denumit oboseala pilotului.

Datele sunt îngrijorătoare în ceea ce privește oboseala piloților

Raportul relevă o tendință îngrijorătoare în industria aeronautică în ceea ce privește prelungirea orelor de serviciu de zbor. Aproape unul din cinci piloți a folosit opțiunea comandantului (Commander’s Discretion – CD) pentru a-și prelungi orele de zbor de două sau mai multe ori în ultimele patru săptămâni.

În plus, mai mult de 60% dintre piloți și-au exprimat îngrijorarea, în diferite grade, cu privire la posibilele consecințe negative în cazul în care ar refuza să reînnoiască un serviciu de zbor în temeiul CD.

Raportul evidențiază, de asemenea, deficiențe structurale în modul în care companiile aeriene europene abordează riscul de oboseală. Companiile aeriene aflate sub supravegherea de siguranță a mai multor țări – în special Irlanda, Malta, Spania și Regatul Unit – au cele mai slabe rezultate în multe dintre aspectele abordate în raport.

De altfel, Regatul Unit se află pe ultimul loc. 45% dintre piloții din Marea Britanie au declarat că întotdeauna sau în mod regulat au fost nevoiți să piloteze o aeronavă deși nu erau suficient de odihniți. În Elveția, Germania și Austria, această cifră se situează între 25% și 30%. Potrivit sursei citate, totuși, această cifră este în continuare foarte mare.