„Ca furnizor global de servicii de transport şi logistică, suntem conştienţi de responsabilitatea noastră faţă de mediul înconjurător şi moştenirea pe care o vom lăsa generaţiilor viitoare. Prin urmare, ne bazăm pe varianta cea mai ecologică existentă acum pe piaţă: gaz natural comprimat drept combustibil”, a declarat Albin Budinsky, CEO DB Schenker România.
Noile camioane, Iveco Daily 35S14G EEV cu gaz natural, ajută la reducerea cu până la 20% a emisiilor de CO2 comparativ cu un camion obişnuit, alimentat cu motorină. Acestea au o capacitate utilă de până la 800 kilograme şi vor deservi serviciului de transport în regim de grupaj domestic oferit de sucursalele Bucureşti şi Cluj-Napoca.
Iveco Daily identifică cele mai mici emisii de CO2 şi cel mai mic consum de combustibil din clasa sa, şi întruneşte standardele Euro 6 şi EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicles) privind emisiile de noxe. „În timp ce camioanele conduse cu combustibili fosili emit 232 grame CO2 per kilometru, cele cu gaz natural emit 186 grame CO2. Cu un număr total anual de 70.000 kilometri parcurşi, noile noastre camioane alimentate cu gaz natural ajută la o reducere anuală de 3,22 tone CO2”, explică Budinsky.
Strategia grupului DB Schenker este de a reduce cu 20% emisiile CO2 până în 2020. Folosirea camioanelor alimentate cu gaz natural face parte dintr-o serie de măsuri pe care DB Schenker le-a concentrat sub termenul de Green Logistics. Gazul metan, cunoscut şi sub denumirea de gaz natural comprimat, a devenit o alternativă ecologică la combustibilii fosili clasici ca motorina sau benzina.
DB Schenker a construit propriile staţii de alimentare cu gaz metan, iar primele oraşe unde se găsesc acestea sunt Bucureşti şi Cluj-Napoca.
DB Schenker are şase sucursale şi peste 60 de puncte de lucru în toate regiunile ţării şi asigură un portofoliu complet de servicii de transport terestru, aerian şi maritim, logistică cu servicii de temperatură controlată pentru depozitare şi distribuţie, alături de servicii vamale, dar şi operaţiuni portuare în propriul terminal, având în acelaşi timp sprijinul unei reţele internaţionale.