Potrivit sursei citate, pe parcursul anului trecut, din totalul atacurilor cibernetice, până la 16% au fost reprezentate atât de atacurile DDoS, cât şi de cele în care erau folosite vulnerabilităţi ale terminalelor POS.
"Aceste date indică faptul că, indiferent ce tip de furt plănuiesc infractorii cibernetici în această perioadă, e foarte posibil să folosească atacurile DDos sau vulnerabilităţile sistemelor POS. În anul 2017 au fost observate mai multe breşe de securitate, raportate în sistemele de plată ale unor mari branduri: Chipotle, Hyatt Hotels şi, recent, Forever 21", notează Kaspersky Lab.
Un nou raport DDoS Intelligence relevă, de asemenea, că s-a înregistrat o creştere ca număr şi răspândire geografică a atacurilor DDoS iniţiate de botnet-uri, în cel de-al treilea trimestru al anului 2017 fiind identificate ţinte în 98 de ţări, în comparaţie cu 82 de state, înregistrate în T2 al acestui an.
La nivel general, peste 77% dintre companii au avut de suferit din cauza unui atac cibernetic în ultimele 12 luni, această situaţie fiind extrem de relevantă pentru organizaţiile din domeniul retailului şi din e-commerce în perioada de vânzări intense dinaintea Crăciunului.
Specialiştii din domeniu susţin că infractorii cibernetici pot să pună în scenă atacuri DDoS de succes pentru a cere o răscumpărare sau pentru că reprezintă nişte competitori lipsiţi de etică. De asemenea, aceştia pot să folosească sistemele POS ca o poartă de acces pentru atacurile direcţionate sau să fure datele de autentificare sau banii utilizatorilor.
Atacul de tip DDoS reprezintă cea mai întâlnită formă de infracţiune cibernetică, având ca ţintă website-uri importante şi mai rar computerele personale.
Sistemul DDoS Intelligence (parte din Kaspersky DDoS Protection) este creat pentru a intercepta şi analiza comenzile trimise către boţi prin servere de comandă şi control (C&C) şi nu are nevoie să aştepte până când utilizatorii dispozitivelor sunt infectaţi sau atacaţi pentru a aduna date.
AGERPRES