in ultimele saptamini, expertii FMI si ai Bancii Mondiale au pus sub lupa angajamentele Rominiei i fata finantatorilor internationali. in aceasta perioada sensibila, primul-ministru si sefa de la Transporturi au gasit cu cale sa se dueleze i declaratii. Momentul nu este itimplator. Nevoit sa dea unele raspunsuri evaluatorilor straini, Mugur Isarescu si-a dat seama ca timpul nu-i permite sa se ocupe de PSAL. O serie de documente tehnice zaceau saptamini i sir i mapa premierului, pentru o semnatur
in ultimele saptamini, expertii FMI si ai Bancii Mondiale au pus sub lupa angajamentele Rominiei i fata finantatorilor internationali. in aceasta perioada sensibila, primul-ministru si sefa de la Transporturi au gasit cu cale sa se dueleze i declaratii. Momentul nu este itimplator. Nevoit sa dea unele raspunsuri evaluatorilor straini, Mugur Isarescu si-a dat seama ca timpul nu-i permite sa se ocupe de PSAL. O serie de documente tehnice zaceau saptamini i sir i mapa premierului, pentru o semnatura finala, confirma unii reprezentanti ai unor organisme europene la Bucuresti.
Spre deosebire de Ricop, care nu a avut mult timp un coordonator, PSAL nu a dus lipsa de sef, numai ca a avut unul mult prea ocupat. De altfel, cele doua programe sunt srins legate – primul viza restructurarea itreprinderilor de stat, al doilea ilaturarea efectelor sociale negative, prin ajutoare pentru disponibilizati.
Pina la alegerile locale, de ambele s-a ocupat Traian Basescu, numit de Guvern. Dupa plecarea sa la Primarie, cele doua pozitii au ramas descoperite. in privinta PSAL, premierul si-a asumat functia. Dar, recent, s-a gindit sa paseze raspunderea. Astfel, Isarescu hotaraste sa semneze documentele tehnice cu mina Ancai Boagiu. Numai ca sefa de la Transporturi nu accepta sa fie doar o prelungire a miinii premierului si pune piciorul i prag. Ori se ocupa premierul i itregime de program, ori se ocupa ea, dar nu cu jumatate de masura. Premierul se supara foc ca ministresa a idraznit sa-l ifrunte si isi trimite purtatorul de cuvint i fata ziaristilor cu ravasul de razboi: „Anca Boagiu recunoaste, prin declaratia facuta, ca nu are suficient profesionalism pentru a desfasura aceasta activitate”. De cealalta parte, Adriana Saftoiu, purtatorul de cuvint al Ministerului Transporturilor, declara pentru Capital: „Problema a plecat de la decizia premierului ca Anca Boagiu sa semneze documentele tehnice si sa faca o informare saptaminala catre premier despre modul i care evolueaza programul. Ministrul Boagiu a refuzat sa semneze documente itr-un program de care nu se ocupa personal”.
Premierul isi retrage numirea, declarind ca va gasi alt ministru demn de icredere sau se va descurca singur. Sa nu uitam, PSAL II asteapta la rind si ica depinde de bunavointa forurilor externe.
Daca Guvernul se mai joaca mult de-a „baba oarba”, programul risca sa dispara din orizontul de asteptari.