„Astăzi am adoptat o hotărâre extrem de importantă privind aprobarea dezvoltării şi implementarea sistemului naţional electronic de plată on-line a taxelor şi impozitelor. Este un element extrem de important în modernizarea sistemului de plată a impozitelor şi taxelor din România. Practic, orice cetăţean din România va putea, în viitor, de acasă, de pe calculator, on-line, să-şi plătească impozitele şi taxele pe care le are prin cadrul pe care astăzi l-am creat prin adoptarea acestei hotărâri de guvern”, a spus premierul Emil Boc.
Sistemul va putea fi accesat de toţi românii, chiar dacă nu se află pe teritoriul României şi un cetăţean va putea să-şi plătească impozitele, chiar dacă are de plătit în localităţi diferite, dintr-o singură acţiune.
„Asociaţia de Plăţi Electronice a principalelor Bănci din România, care include Visa şi MasterCard, a pus la dispoziţia Ministerului Comunicaţiilor sistemul informatic cu titlu gratuit. În momentul de faţă, sistemul este complet implementat pe serverele ministerului, complet testat cu privire la funcţionalitate şi siguranţă şi este pregătit pentru înrolarea instituţiilor publice din România, conform calendarului agreat”, a spus Vreme.
El a adăugat că sistemul va fi lansat oficial în luna decembrie şi că există un grafic în funcţie de care fiecare instituţie de stat va trebui să intre în sistemul electronic.
„Sistemul va fi lansat oficial în luna decembrie. Costul de dezvoltare a sistemului este zero pentru statul român. Sistemul a fost pus la dispoziţie de Asociaţia pentru Plăţile Electronice din România. La 1 ianuarie trebuie să avem principalele autorităţi din România înrolate în sistem şi estimez că până la jumătatea anului să fie toate autorităţile înrolate în sistem”, a precizat Vreme.
Potrivit acestuia, acest sistem are ca scop eliminarea cozilor la ghişeu, iar comisioanele percepute la plata cu cardul vor fi la un nivel mic.
„Sistemul are ca scop eliminarea cozilor de la ghişeu. Comisionale bancare la plata cu cardul sunt mai mici decât deplasările la ghişeu. Sistemul va putea folosit de cetăţeni indiferent de locul unde se află, în ţară sau străinătate”, a mai spus Vreme.
Autoritatile administraţiei publice centrale şi locale care se ocupă cu încasarea taxelor şi impozitelor vor fi obligate să se înroleze în Sistemul naţional electronic de plată a taxelor şi impozitelor, după un calendar ce vizează iniţial autorităţile din oraşele cu peste 150.000 de locuitori. Termenul până la care trebuie să se realizeze acest lucru este de 18 luni de la data adoptării HG.
„În acest moment, sunt înrolate în sistem patru primării. Practic, în luna decembrie începe implementarea, iar din 1 ianuarie majoritatea instituţiilor statului va trebui să fie înrolate în sistem”, a subliniat ministrul Comunicaţiilor.