Cea mai mare bancă locală îşi trimite clienţii către mediile electronice de plată. BCR a introdus un comision de 4 lei pentru clienţii care vor să achite facturi cu numerar şi de 8 lei pentru nonclienţii care vor să facă acelaşi lucru. Pe de altă parte, banca a eliminat comisioanele pentru plata facturilor la automate
BCR va introduce două comisioane noi pentru operaţiunile de plăţi facturi cu numerar efectuate la ghişeele băncii, care se vor aplica diferenţiat în funcţie de tipul de client, şi anume: clientii bancii vor plati 4 lei comision per plata factură cu numerar la ghişeele BCR iar pentru cei care nu sunt clienti ai bancii comisionul va fi de 8 lei per plata factură cu numerar. „BCR va continua să încurajeze plata facturilor prin echipamente automate în detrimentul plăţilor la ghişeele băncii, recent banca instalând o reţea de 400 de astfel de aparate. Dacă urmărim evoluţia numărului de tranzacţii făcute de clienţi cu ajutorul unui casier şi cele făcute fără ajutorul unui casier, adică de client insuşi prin internet banking, POS, ATM, automate bancare, etc. observăm o creştere de la o medie anuala de 68% în 2011, la 73.5% în 2012, ajungând în decembrie 2012 la aproximativ 76%. Această evoluţie confirmă faptul că există un apetit din ce în ce mai mare al clienţilor BCR în utilizarea intensă a modalităţilor de efectuare a operaţiunilor cu numerar prin canale automate (ATM, self service) şi fără numerar prin canalele electronice (POS, internet banking, etc.)”, a declarat Bogdan Marin, Director Executiv Canale Retail, BCR.
Depunerea de numerar în conturile curente proprii efectuate la echipamentele acceptatoare de numerar (Ghisee automate şi Maşini multifuncţionale) sau ghişeele băncii este gratuită.
Comisionul dă tonul
În condiţiile în care creditarea funcţionează la niveluri extrem de scăzute, comisioanele atârnă din ce în ce mai mult în veniturile băncilor. În cazul BCR, după primele nouă luni ale anului trecut, veniturile din dobânzi consemnau o scădere de 10,2% faţă de perioada similară a lui 2011 în timp ce veniturile din comisioane au crescut cu 7,2% ajungând la peste 100 de milioane de euro la finele lui septembrie 2012. De altfel, la BCR, veniturile din comisioane au crescut constant în ultimii doi ani. Aceasta este şi tendinţa pe care merge întreaga piaţă bancară. Despre veniturile obţinute de bănci din comisioane, mai multe detalii într-o