"Investiţia în acţiuni Christian Dior, L’Oreal, Heineken şi Danone oferă investitorilor români posibilitatea de a beneficia de profiturile celor mai solide companii internaţionale prezente şi în România. Tradeville activeaza in calitate de market maker pentru emitenţii pe care îi aduce la BVB, astfel încât investitorii să beneficieze de cele mai bune condiţii de lichiditate", a declarat Bogdan Barbieru, director de dezvoltare în cadrul Tradeville.
Iată, mai jos, câte o scurtă prezentare pe care Tradeville o face celor patru acţiuni nou-listate pe BVB:
Christian Dior
• Distribuie anual dividende, începând cu anul listării la Bursa din Paris (1991), cu un trend ascendent al valorii dividendului, o rată de distribuire de 30% şi un randament de 2% în 2010;
• Titluri tranzacţionate la multipli (P/B, P/S, P/E, EV/EBITDA, EV/EBIT) sub media sectorului;
• Potenţial de creştere prin extindere în ţări cu dezvoltare accentuată din întreaga lume.
• Brand recunoscut în lumea luxului la nivel mondial, prezent pe o arie geografică largă;
• Portofoliu diversificat de produse: haute couture (Christian Dior), vinuri şi băuturi alcoolice (Moet&Chandon, Dom Prignon, Hennessy), accesorii şi articole din piele (Louis Vuitton, Fendi, Donna Karan), parfumuri şi cosmetice (Christian Dior, Guerlain, Givenchy), ceasuri şi bijuterii (TAG Heuer, Hublot, Zenith), retail selectiv (Sephora, Le Bon Marche)
L’Oreal
• Compania a distribuit dividende anual din 1983 şi până în prezent (cel mai recent la un randament de 2,1%);
• Face parte din sectorul de bunuri de consum non-ciclice, sector considerat defensiv având o evoluţie mai bună decât indicele Euronext100 atat în timpul, cât şi în urma crizei din 2007-2009;
• Componenta puternică de imagine îi oferă oportunitatea să îşi crească în continuare cota de piaţă în ţările emergente, mai ales în Asia şi America de Sud.
• Liderul mondial al industriei produselor cosmetice cu un portofoliu de peste 500 de mărci comerciale distribuite în 130 de ţări;
• Bine poziţionată pentru a face faţă crizei prin mixul de produse, capacităţile de cercetare-dezvoltare, achiziţiile strategice şi gradul redus de îndatorare
Heineken
• Principalul producător de bere din Europa, pe locul 3 la nivel mondial şi pe locul 2 în piaţa din România în 2010;
• Compania a distribuit dividende în ultimii 15 ani. Politica de dividend prevede alocarea a 30%-35% din profitul net înainte de operaţiuni excepţionale sub formă de dividende. Randament actual al dividendului 2,6%;
• Compania este inclusă în sectorul de bunuri de consum non-ciclice, sector considerat defensiv, vânzările Heineken crescând în perioada crizei;
• Piaţa mondială de bere este estimată să crească anual cu 2%-3%; în regiunile emergente piaţa de bere este estimată să crească cu 3%-4% anual;
• Heineken mizează pe creşterile din pieţele emergente, 68% din totalul vânzărilor şi 57% din profitul operaţional ajustat din 2010 provenind din aceste regiuni. În 2010 Heineken a achiziţionat operaţiunile FEMSA din Mexic şi Brazilia, ponderea Heineken pe aceste două pieţe ajungând la 43%, respectiv 10%.
Danone
• Lider pe piaţa de produse lactate din lume cu o cotă de piaţă de aproximativ 23%;
• Lider pe piaţa iaurtului din SUA (38% din vânzări), ţara cu un potenţial de creştere foarte mare pe acest segment (creştere 7%-9% în 2010). Lider pe piaţa de produse lactate din Rusia (21% din piaţă) după achiziţia Unimilk. Potenţial mare de creştere pe pieţele emergente (în special în Asia);
• Randament al dividendului 2,82%, distribuie aproximativ 40% din profitul net;
• Companie defensivă (produce lactate, apă îmbuteliată, alimente şi medicamente nutritive); în 2007 şi 2008 acţiunea Danone a scăzut cu 25%, în timp ce indicele francez CAC40 a scăzut cu 42%. Rezultate foarte bune în primul semestru din 2011: (+19,5%) în Asia; (+4%) în Europa;
• Subevaluată faţă de segmentul de sector relevant în funcţie de multiplii (P/BV, P/S, P/E, EV/EBITDA, EV/EBIT).