Nicuşor Dan a explicat vineri, 10 mai, că vor fi necesare aproximativ 130 de milioane de lei în vederea aducerii Podului Basarab la standarde şi realizarea recepţiei. În momentul de față, autoritatea locală poartă discuţii cu constructorul.
Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a subliniat că autoritatea locală poartă discuţii cu constructorul în momentul de față. Acesta din urmă ar putea suporta o parte din suma respectivă.
Nicuşor Dan a explicat cum vor fi suportate costurile
Astfel, va fi evitat un litigiu, a mai spus edilul din București. Costurile totale sunt de aproximativ 130 de milioane de lei. Din această sumă, Primăria București ar putea plăti 40 – 50 de milioane.
Potrivit celor spuse de Nicușor Dan, constructorul ar putea suporta restul costurilor.
Totodată, edilul a spus că suma nu include și trotuarul rulant de la Gara de Nord, care să mai rămână închisă o perioadă.
„Avem discuţii pentru Podul Basarab. Am făcut o expertiză. Ca să putem să facem în sfârşit recepţia, după mai bine de zece ani, costurile sunt de vreo 130 de milioane de lei. Avem discuţii cu constructorul ca să evităm un litigiu şi pare că ne îndreptăm către o soluţie, în care noi să plătim vreo 40 – 50 de milioane, ei să plătească restul şi să avem la standarde Podul Basarab şi să facem recepţia, să putem să facem mai departe un contract de mentenanţă. Dar, suma asta, pentru moment, nu prevede şi acea bandă rulantă, care o să mai rămână închisă o perioadă”, a declarat Nicușor Dan în cadrul unei conferinţe de presă.
Trotuarul rulant de la Gara de Nord a fost închis, pentru a evita eventuale vandalizări
Potrivit primarului, trotuarul rulant de la Gara de Nord a fost închis, pentru a evita eventuale vandalizări.
„Nu s-a făcut recepţie nici la Podul Basarab, nici la trotuarul rulant (n.red. de la Gara de Nord); nefăcându-se recepţie, nu s-a făcut nici mentenanţă şi a rămas în grija nimănui şi e mai bine închis decât să fie vandalizat mai mult decât este stricat până în momentul acesta”, a spus edilul.
Edilul a subliniat că recepţionarea ar fi trebuit realizată în urmă cu zece ani. Astfel, ar fi putut fi evitate discuţii ulterioare privind cui revine responsabilitatea unor deteriorări.
„Podul Basarab trebuia recepţionat în momentul în care s-a dat în folosinţă, aşa cum am făcut noi cu Podul Doamna Ghica. Nu s-a întâmplat, iar atunci procedura administrativă este să faci o expertiză ca să îţi spună ce mai este de făcut la pod, astfel încât el să fie în standarde şi să poţi să faci o recepţie. Acum, discuţia foarte lungă este: din toate lucrurile de care mai ai nevoie, de exemplu deteriorarea parapetului, ele vin din cauză că nu le-a făcut constructorul la timpul potrivit sau că au trecut anii şi oricum s-ar fi stricat? De aceea e bine să faci recepţia după ce ai terminat lucrarea şi nu zece ani după”, a conchis el.
Amintim că instalația de evacuare a apei pluviale dar și alte elemente ale construcției au fost afectate de-a lungul timpului. Astfel, au început să pice pe mașini și nu numai.
Un astfel de moment a fost surprins în seara de 25 ianuarie. Camera de bord a unei mașini a înregistrat momentul în care o bucată din instalația de scurgere a apei pluviale s-a desprins și a căzut direct pe capotă. Din fericire, șoferul a reușit să își păstreze calmul și să evite producerea unui accident.