Anunțul BMW privind demararea lucrărilor de construcție a unei noi uzine la Debrecen, aproape de granița cu România, a născut vii discuții în România. Iată de ce bavarezii au ales Ungaria și nu România.
Gigantul bavarez BMW a anunțat ieri extinderea rețelei sale de producţie din Europa, cu o nouă uzină care va fi construită în Ungaria, în apropierea oraşului Debrecen, la mai puţin de 40 de kilometri de graniţa României. Astfel se confirmă că țara noastră a mai pierdut o investiţie majoră în indutria auto după eșecul de acum câțiva ani cu fabrica Daimler. Deşi germanii de la BMW au vizitat de mai multe ori ţara noastră, iar oficiali de la Bucureşti au discutat la sediul constructorului din Munchen despre prosibilitatea amplasării unei uzine în România, BMW a decis să pună piatra de temelie a noii uzine la Debrecen.
La solicitarea Capital, oficialii BMW au explicat că Debrecen este locul ideal pentru ca BMW Group să își extindă rețeaua de producție. A fost ales în primul rând pentru infrastructura foarte bună, conexiuni logistice adecvate și proximitatea rețelei de furnizori exitenţi. Personalul calificat din zona locală a fost un alt avantaj cheie. Pe lângă echipa din cadrul fabricii însăși, vor fi create numeroase locuri de muncă cu furnizorii și furnizorii de servicii, nu numai în baza noii fabrici, ci și în regiune. De asemenea, în selectarea zonei, grupul BMW a urmat cu strictețe procesul de selecție al locaţiilor pentru posibile fabrici la nivel mondial, examinând diverse oportunităţi din diferite țări. Grupul BMW a avut o relație profesională cu toate țările în cauză, pe baza unei colaborări constructive.
Consiliul de conducere al BMW Group a optat pentru Debrecen, Ungaria, deoarece îndeplinește cel mai bine criteriile de selecție. Acestea includ: factori specifici sitului, cum ar fi infrastructura foarte bună și accesibilitatea excelentă pe șosele, pe calea ferată și pe calea aerului, conexiuni logistice adecvate și apropierea de rețeaua de furnizori stabilită, o forță de muncă cu o înaltă calificare în zona locală. În plus, gestionarea profesională a proiectelor din partea partenerilor maghiari a fost un criteriu suplimentar. În plus, Debrecen oferă un standard ridicat de trai, care va fi, de asemenea, atractiv pentru expații pe Germania și alte locații din întreaga lume.
Noua fabrică nu îşi propune să asigure un transfer de producţie către Ungaria, ci să susţină dezvoltarea continuă BMW Group, susțin bavarezii, menționând și că, pentru construcția care va începe în 2019 a fost achiziţionată o suprafaţă de 400 hectare de teren.
Un detaliu important pentru românii care locuiesc în apropierea graniței cu Ungaria este faptul că procesul de recrutare a început de ieri şi se pot deja trimite aplicaţii on-line.
Capital a anunțat de ieri că BMW va investi aproape un miliard de euro pentru o nouă uzină la Debrecen. Locaţia de producţie va oferi o capacitate de până la 150.000 de unităţi pe an şi va crea peste 1.000 de locuri de muncă.
Citește și: SURPRIZĂ: BMW investește 1 miliard de euro la doi pași de România