‘Decizia de a părăsi compania, din motive personale care ţin de familia mea, am luat-o încă de anul trecut, dar am rămas lângă companie, lucru pe care îl voi face în continuare, pentru a asigura tranziţia, din postul de director adjunct’, a spus Ruxandra Brutaru.

Aceasta a precizat că nu va rămâne în cadrul companiei decât o perioadă, după care îşi va continua cariera în domeniul aviaţiei.

‘Sigur că şi salariul a reprezentat unul dintre motivele pentru care am luat această decizie, dar nu cel principal. Îmi voi continua cariera în aviaţie. Nu este adevărat că am plecat pentru a lua indemnizaţia de director adjunct, nu are nicio legătură’, a spus încă directorul general al companiei TAROM.

Aceasta a precizat că aderarea la Sky Team reprezintă cel mai mare succes înregistrat de-a lungul mandatului său, început în decembrie 2008, când a fost numită în funcţie de ministrul de atunci, Radu Berceanu, şi că momentele cele mai dificile ţin de asigurarea siguranţei pasagerilor în unele cazuri în care aeronavele companiei au avut defecţiuni tehnice.

TAROM va avea, începând cu 1 aprilie, un nou director general, numele vehiculat fiind cel al actualului director de marketing, Daniela Bordea.

Compania a reuşit în ultimii ani, chiar dacă nu a obţinut profit din cauza efectelor crizei, să-şi majoreze cota de piaţă şi numărul de pasageri, în pofida contextului nefavorabil pentru industria aeronautică.

TAROM a raportat un profit brut de 53,56 milioane lei în 2010, potrivit bugetului companiei propus pentru 2010. TAROM a realizat venituri totale de 1,65 miliarde lei în 2010, iar cheltuielile totale au ajuns la 1,59 miliarde lei. În 2009, compania a înregistrat pierderi de peste 45 milioane lei.

TAROM îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi este membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010. Începând cu data de 5 iunie 2010, TAROM a trecut la programul de fidelitate Flying Blue – program creat şi operat de Air France şi KLM. În prezent, acest program numără peste 15 milioane de membri, din întreaga lume.

În sezonul de iarnă 2010 – 2011, compania operează în 49 de destinaţii, acoperind ţări din Europa, Africa de Nord şi Orientul Mijlociu.

În anul 2010, compania TAROM s-a situat pe primul loc la creşterea numărului de pasageri şi pe locul 3 la creşterea gradului de încărcare, în clasamentul publicat de Asociaţia Europeană a Companiilor Aeriene – AEA (Association of European Airlines). Tarom se pregătește de privatizare cu un plan dur de tăieri de costuri