UPDATE De ce au rămas clienții Orange fără semnal, vineri, în Franța

UPDATE Operatorul şi-a cerut scuze celor 26 milioane de utilizatori francezi pentru acest incident grav şi a precizat că analizează posibilitatea de a-şi despăgubi clienţii. Orange nu a precizat deocamdată care este forma pe care ar putea-o lua această despăgubire şi nici care este numărul abonaţilor afectaţi de pana de reţea.

O problemă la sistemul software al reţelei franceze de telefonie mobilă Orange a afectat vineri aproximativ 26 de milioane de clienţi timp de aproximativ 12 ore, a anunţat operatorul controlat de France Telecom, transmite AFP.
Serviciile de voce şi SMS, grav perturbate începând cu ora 16.00, au fost restabilite sâmbătă noaptea în jurul orei 00.300, în timp ce serviciile de schimb de date urmează a fi restabilite în scurt timp, a declarat un purtător de cuvânt de la Orange. Purtătorul de cuvânt a adăugat că motivul acestui incident excepţional este o pană la sistemul software al unui echipament important.
Incidentul, care a afectat reţeaua Orange de pe întreg teritorul Franţei, a condus la mobilizare a 200 de ingineri şi tehnicieni, a adăugat purtătorul de cuvânt. Reţeaua de telefonie mobilă Orange numără 26 de milioane de clienţi direcţi la care se adaugă clienţii altor operatorii care vând servicii de telefonie mobilă sub marcă proprie, dar utilizează reţeaua Orange.
Orange este parte a grupului Orange-France Telecom, una dintre cele mai mari companii de comunicaţii din lume, cu peste 217,3 de milioane de clienţi pe cinci continente. Orange este lider de piaţă în România cu 10,087 milioane de clienţi şi venituri de 220 milioane de euro, în primul trimestru al anului 2012.
Sursa: Agerpres