”Peste 30% din Trenurile Soarelui au avut un grad de ocupare de 100%”, anunța CFR Călători la jumătatea lunii iulie, cele mai aglomerate fiind în weekend. Iar dacă ar fi să se ia în calcul și operatorii privați care merg pe ruta Gara de Nord (București) – Constanţa, atunci este clar că traficul spre mare a crescut cu peste 20%, potrivit datelor din piață.
Cu mențiunea că această rută este operată deja de Regiotrans, companie deținută de omul de afaceri Costel Comana, iar zilele trecute a început să opereze şi compania Softrans.
Cu ce vin nou aceste companii private? Cu prețuri mult mai mici pentru un bilet. De exemplu, o călătorie de două ore sau două ore şi jumătate costă, în cazul lor, între 40 de lei (Softrans) şi 45 de lei (Regiotrans), în timp ce compania de stat vinde această călătorie cu 62 de lei. Prețuri mai mici (35 de lei) sunt pentru trenurile de tip Regio, unde durata călătoriei este de peste trei ore şi jumătate.
Potrivit datelor CFR Călători, aceste prețuri sunt calculate astfel încât nivelul tarifului de transport împreună cu subvenţia acordată în condiţiile legii de la bugetul de stat, să acopere nivelul costurilor de transport al călătorilor pe calea ferata, inclusiv o cotă de profit prevazută de legislaţia în vigoare.
Pe de altă parte, operatorul de stat a anunțat că oferă reduceri în funcţie de perioada de anticipaţie cu care este achiziţionat biletul. Reducerile pornesc de la 10% pentru o anticipaţie de șase zile şi ajung până la 25% pentru anticipaţia de peste 21 de zile.
În primul semestru al acestui an, CFR Călători a înregistrat o cifră de afaceri de 970 de milioane de lei (220 milioane de euro), cu 24,5% mai mult faţă de perioada similară a anului trecut.