Muhtar Kent a fost numit la conducerea companiei Coca-Cola în luna iulie a anului 2008. Încă de pe atunci acesta declara că până în 2020 va reuşi să dubleze veniturile companiei. Pentru a atinge acest obiectiv, Coca-Cola nu va intra în segmentul băuturilor alcoolice, ci se va baza numai pe cele răcoritoare.

De ce nu băuturi alcoolice? Pentru că în viziunea celor de la Coca-Cola în următorii zece ani, între 800 de milioane şi un miliard de persoane vor face pasul către clasa de mijloc. Va fi cea mai mare urbanizare pe care o va cunoaşte omenirea. Acest lucru înseamnă un stil de viaţă în mişcare, care se traduce printr-o cerere semnificativă de băuturi răcoritoare. “Aceasta afacere este atât de frumoasă, de ce sa pierd focusul”, se întreabă retoric Muhtar Kent.

Coca-Cola este cea mai consumată bautură răcoritoare din lume, iar dovada stau şi cei 34 de milioane de fani pe care compania îi are pe Facebook (Pepsi se apropie de 6 milioane de fani). “Acum cinci ani social media reprezenta 3% din bugetul nostru media, în prezent reprezintă peste 20%” afirmă Kent. “Ce înseamnă pentru noi cei 34 de milioane de fani, faptul că putem vorbi cu ei. Astăzi consumatori nu mai cumpăra produse doar pentru calitatea lor, ci pentru că ei cred în compania care produce acele bunuri”, a adăugat acesta.

Întrebat de ce brandul Coca-Cola nu este mai prezent pe toate produsele companiei, Kent a declarat că brandingul nu funcţionează aşa. “O sticlă de Coca-Cola o poţi recunoaşte şi pe intuneric. Numele companiei nu va funcţiona ca o umbrelă pentru celelalte 15 branduri, care valorează miliarde de dolari”, a spus Kent

Muhtar Kent a câştigat anul trecut 24 de milioane de dolari. Întrebat dacă merită aceşti bani el a răspuns că nu se plăteşte pe el însuşi, iar dacă acţiunile companiei cresc, creşte şi salariul său.

Sursa: businessinsider.com