Epopeea uzinei Mercedes-Benz din Ungaria este bine-cunoscută românilor. Rămași cu buzele umflate după ce grupul german Daimler a ales Kecskemet, nu ne rămâne decât să apreciem viteza cu care nemții își dezvoltă capacitatea de producție, dar și zelul cu care oficialii maghiari știu să protejeze industria auto asigurând astfel locuri de muncă și venituri din export.
„Au trecut doar 10 luni de când am deschis această uzină și încă de pe atunci am declarat că odată cu ieșirea primului CLA de pe linia de asamblare paprika nu va mai fi cel mai «cool» produs maghiar de export”, a clamat Dieter Zetsche, șeful grupului Daimler, în fața celor prezenți la Kecskemet cu ocazia intrării în producție a modelului CLA. Acest vehicul a avut premiera mondială cu doar câteva zile în urmă la expoziția auto de la Detroit, din Statele Unite. „CLA poate ajuta Mercedes-Benz să redevină lider mondial în segmentul premium cel mai târziu în 2020, iar uzina din Kecskemet va juca rolul său”, a continuat oficialul german sosit în micul oraș maghiar împreună cu premierul Viktor Orban.
„Când eram copil vedeam pe străzi modele Trabant, Skoda, Wartburg sau Moskvich. Am învățat să conduc la bordul unui Polski Fiat. Dacă cineva mi-ar fi spus atunci că vom construe mașini Mercedes în Ungaria aș fi spus că este nebun”, a declarat Orban adăugând și că autoritățile ungare vor face totul ca industria auto să se dezvolte și mai mult. De altfel, Frank Klein, șeful diviziei ungare a Mercedes-Benz a menționat că, grație colaborării bune dintre Daimler și Ungaria, în curând vor fi anuțate noi „vești bune”. Oficialul german a refuzat apoi să își explice mai clar declarația.
Uzina din Kecskemet a devenit operațională anul trecut când a intrat în producție primul model Mercedes-Benz asamblat în Ungaria, B klasse. Investiția a fost de circa 800 de milioane de euro. În 2012 au fost produse 40.000 de unități B klasse, iar numărul angajaților a fost de circa 2.500. Pentru asamblarea noului CLA, la uzina maghiară au fost angajate încă 500 de persoane.