Abonaţii operatorilor de telefonie mobilă sunt recompensaţi cu puncte de loialitate pentru fidelitatea acestora. În ultima vreme, însă, tot mai mulţi abonaţi remarcă cu stupoare că pierd din punctele de loialitate şi nu îşi pot explica acest lucru.
Motivul pentru care punctele de loialitate dispar de pe factură este foarte simplu, acestea au termen de valabilitate. Astfel, atât în cazul Vodafone, cât şi în cazul Orange, punctele de loialitate expiră după 36 de luni.
Conform oficialiilor Vodafone, decizia ca punctele de loialitate să îşi piardă valabilitatea după 36 de luni a fost luată încă din anul 2003.
“Încă de la lansarea programului de loialitate, în 2003, a fost implementată această componentă”, au declarat pentru Capital oficialii companiei.
La întrebarea sunt avertizaţi în vreun fel abonaţii că punctele lor de loialitate se pierd dacă nu le folosesc, oficialii Vodafone au răspuns: “Expirarea punctelor de loialitate este anunţată pe factură de servicii, în 2 etape:
– mesaj de avertizare, cu o lună înainte de expirare (exemplu: un client căruia îi vor expira punctele de loialitate în luna ianuarie, va avea pe factura din luna decembrie, în secţiunea "Vodafone pentru Tine", informaţia "Puncte care vor expira până la data de 20/01/11…..15 ").
– mesaj de informare, în luna în care i-au expirat punctele de loialitate, prin care clientul este anunţat cu privire la numărul de puncte care au expirat pe acea factură (ex "Puncte expirate….15").
La Vodafone, un punct de loialitate valorează 0,01 euro. Punctele de loialitate pot fi folosite oricând după primele 9 luni de abonament pentru a achiziţiona un telefon nou.
Majoritatea abonaţilor nu reuşesc după trei ani de zile să strângă suficiente puncte pentru a putea să îşi cumpere un telefon performant, astfel că după 36 de luni încă le au. Cei mai mulţi sunt suprinşi când observă că punctele lor “se evaporă” după ce le-au acumulat aşa greu, iar aceştia preferă să primescă măcar un SMS de informare că punctele lor vor expira.
În prezent, Vodafone România are 9.839.000 de clienţi, din care clienţii serviciilor pe bază de abonament reprezintă 37%, conform ultimelor rezultate financiare anunţate, pentru prima jumătate a anului financiar 2010-2011, încheiată la 30 septembrie 2010.
Orange îşi anunţă clienţii prin mesaje personalizate
La Orange, liderul pieţei telecom de la noi, punctele de loialitate Thank You sunt valabile tot 3 ani de la data acordării lor, expirând la 31 decembrie în cel de-al treilea an. Spre exemplu, punctele acumulate mai vechi de 31 decembrie 2005 şi neconsumate până la 31 decembrie 2008 expiră la 31 decembrie 2008, iar punctele acumulate în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2008 şi neconsumate până la 31 decembrie 2011 expiră la 31 decembrie 2011.
"Decizia de anulare a punctelor care nu au fost folosite 36 de luni a fost luată la sfârşitul anului 2008. Clienţii care sunt în această situaţie sunt notificaţi cu o lună înainte prin mesaje personalizate în care li se comunică numărul de puncte care urmează să fie anulate în cazul în care acestea nu vor fi consumate în termenul de 1 lună, " a declarat pentru Capital, Adriana Racolta, Customer Decision Manager.
La Orange, 10 puncte Thank You valorează 1 euro.
La data de 30 septembrie, Orange avea 10.398.884 clienţi, în scădere cu 2,8% faţă de semestrul al treilea din 2009. Compania nu oferă detalii privind numărul de abonaţi şi de utilizatori de cartele preplătite.