Abrevierii „GDPR” i se atribuie și orice proces de prelucrare a datelor cu caracter personal indiferent dacă se utilizează sau nu mijloace automatizate. Stocarea, înregistrarea, structurarea, utilizarea, restricționarea sau ștergerea datelor fac parte din mijloacele automatizate menționate anterior.
Avantajele unei bune implementări GDPR în compania pe care o deții
GDPR nu este doar un proces obligatoriu, pe care statul îl impută tuturor operatorilor economici de pe teritoriul țării, ci și unul care te poate feri de probleme. Protecția datelor se raportează atât la angajați, colaboratori, cât și la clienți sau potențiali clienți.
O bună consultanță GDPR poate fi oferită de experți în acest domeniu, din orice oraș al României, dar și local. Pentru partea de vest a României, un avocat Timisoara îți oferă consultanță GDPR pentru a te bucură de toate avantajele unor profesioniști.
- Profesioniștii vor implementa GDPR
După analizarea detaliată a business-ului prin intermediul unei consultanțe de specialitate, aceștia nu doar vor propune și vor implementa. De asemenea, dacă dispui deja, vei avea parte de cel mai bun și corect audit GDPR pentru a îmbunătăți nivelul de conformitate.
- Preluare sarcini DPO
Responsabilul cu protecția datelor (EN: Data Protection Officer) are obligația de a limita orice risc în materie de abateri sau sancțiuni. Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal ( A.N.S.P.D.C.P.) este instituția abilitată pentru a demara verificări în cadrul oricărei societăți.
- Reprezentare organizație în relația cu A.N.S.P.D.C.P.
În cazul, inevitabil, al unui control de fond, reprezentarea în fața autorităților este extrem de importantă. Pentru a te asigura că răspunzi într-o manieră potrivită din punct de vedere legal, sprijinul unei echipe ce oferă implementare GDPR este iminent necesar.
Beneficiile unei colaborării cu un avocat specializat pe servicii GDPR
Greșelile sunt cât se poate de firești pentru orice om. Totuși, în unele domenii greșelile, neatenția sau neconformitățile pot atrage după sine sancțiuni dintre cele mai grave. Profesioniștii în domeniul GDPR știu la fel de bine precum autoritățile abilitate care sunt aspectele pe care trebuie să insiste.
De asemenea, modul în care se administrează și gestionează eventuale reclamații reprezintă un alt aspect de care un avocat se va ocupa în locul tău. Soluționarea cât mai rapidă și convenabilă a acestora este dezirabil pentru bunul mers al business-ului.
Iată alte documente necesare pentru o implementare corectă a GDPR-ului:
- Cartografierea datelor
- Notificare prelucrare date
- Convenții cu privire la prelucrarea datelor
- Regulament general de prelucrare a datelor
- Regulament protecția datelor angajați și colaboratori
- Regulament securitate IT
- Politica Clear Desk&Screen
- Politica mobile&teleworking
- Politica BYOD
- Procedura de cartografiere
- Procedura privind incidentele de securitate
- Procedura de auditare internă
De corectitudinea documentelor se vor ocupa persoane cu experiență care te vor ajuta cu îndrumări și sfaturi elementare. Pentru ca o afacere să fie funcționeze corect, trebuie, în primul rând să fie pe deplin în conformitate cu legislația în vigoare.