Pentru a putea răspunde unei întrebări simple, dar în acelaşi timp inevitabile: „Cât de bine ne merge?“, companiile trebuie să-şi implementeze metode şi sisteme de măsurare a performanţei corporatiste. Dinamismul, viteza şi competitivitatea mediului de afaceri curent obligă companiile care doresc să se diferenţieze să îşi îmbunătăţească performanţa şi să genereze rezultate pozitive sustenabile. Cele care aplică cele mai bune practici folosesc manage
Pentru a putea răspunde unei întrebări simple, dar în acelaşi timp inevitabile: „Cât de bine ne merge?“, companiile trebuie să-şi implementeze metode şi sisteme de măsurare a performanţei corporatiste.
Dinamismul, viteza şi competitivitatea mediului de afaceri curent obligă companiile care doresc să se diferenţieze să îşi îmbunătăţească performanţa şi să genereze rezultate pozitive sustenabile. Cele care aplică cele mai bune practici folosesc managementul performanţei pentru a comunica angajaţilor obiectivele strategice, pentru a identifica în timp util indicii cu privire la potenţiale probleme şi pentru a decide ce măsuri corective sunt necesare.
Susţinerea proceselor de măsurare a performanţei companiei prin implementarea unor aplicaţii informatice specifice, precum şi prin corelarea cu metodele de recompensare a performanţei angajaţilor conduce la crearea unei atmosfere în care performanţa este obiectivul principal al întregii companii.
Teoria generală poate părea simplă, însă imediat ce trecem la aplicarea ei în practică apar o serie de întrebări. Cum aliniem la diferite nivele indicatorii de performanţă urmăriţi în întreaga companie? Cum reducem timpul necesar procesului de bugetare în favoarea implementării variantelor periodice de previziuni? Cum putem automatiza procesele de planificare şi raportare folosind aplicaţii specializate şi modele standard? Cum putem folosi mai eficient resursele existente? Cum putem îmbunătăţi deciziile şi activităţile operaţionale folosind rapoarte şi indicatori măsuraţi în timp util? Cum putem îmbunătăţi integritatea datelor pentru a obţine transparenţa în rapoartele întocmite folosind aceste date? Cum ne folosim de sistemul de recompensare şi beneficii pentru a susţine atingerea obiectivelor companiei? Pentru a găsi răspunsul la aceste întrebări este nevoie de o analiză atentă a proceselor de management al performanţei, cu accent deosebit asupra unor elemente-cheie, prezentate mai jos.
Bugetul reflectă strategia organizaţiei
Previziunile periodice
Măsurarea performanţei, folosind softuri specializate
Evaluarea personalului
Concluzie
Pe scurt, procesele care nu sunt foarte clare, formalizate şi comunicate întregii organizaţii pot afecta performanţa financiară a companiei şi pot conduce la acţiuni care nu sunt în linie cu strategia. Acest lucru poate fi evitat prin integrarea planului strategic cu activităţile de planificare, bugetare şi raportare cu ajutorul unor indicatori financiari şi operaţionali stabiliţi pentru toate nivelele organizaţiei. n
CE CÂŞTIGĂ COMPANIA
Beneficiile implementării unui sistem de management al performanţei corporatiste sunt substanţiale:
• reduceri de costuri,
• o alocare mai bună a resurselor,
• motivarea angajaţilor,
• crearea unor bugete flexibile,
• creşterea calităţii deciziilor financiare şi operaţionale cu impact direct asupra profitabilităţii.