Adrian are 37 de ani și a mers deja la patru evenimente Let’s Meet, convins fiind că își va găsi, în cele din urmă, jumătatea. Mai ales că, spune el, „de la o anumită vârstă, foarte mulți dintre noi sunt deja căsătoriți și este destul de dificil să întâlnești oameni noi și singuri“. Mai norocoasă a fost Alina, 25 de ani: a participat la un singur eveniment și a și găsit o persoană cu care pare să se potrivească. Ideea care l-a inspirat pe fondatorul rețelei Let’s Meet, danezul Patrick Nordstjærne, este foarte populară în țările vestice, bazându-se pe crearea unor evenimente unde persoanele singure să socializeze. Pe scurt, cum funcționează? Cel mai popular este conceptul Let’s Meet Out.
Pe înțelesul tuturor, persoanele care doresc să participe se înscriu pe site-ul Let’s Meet, iar cu patru zile înainte primesc prin e-mail contactele partenerului care le-a fost desemnat în baza unor criterii simple – vârstă, înălțime, educație, dar și planul serii. Ca o paranteză, Nordstjærne explică faptul că persoanele participante – majoritatea cu studii superioare – își aleg singure partenerul până la finalul serii. „Noi îi punem în context, îi potrivim ca pereche, la început“, detaliază el.
Mai departe, după ce totul a fost planificat – strategic sunt alese câteva puncte de întâlnire, în ziua evenimentului – cei doi se văd pentru prima oară la un restaurant, în jurul orei 19:00, pentru welcome drink, împreună cu alte trei cupluri, iar o oră mai târziu iau cina într-o nouă locație, unde întâlnesc alte trei cupluri. Seara nu se termină aici.
Urmează desertul, într-un al treilea restaurant, alături de alte șase persoane și, în cele din urmă, ultima parte: o petrecere într-un club. „Ultimul eveniment de acest tip a adus împreună 80 de persoane“, dă un amănunt Nordstjærne. În ceea ce privește costurile, taxa de participare este de 30 de lei, iar consumația se plătește separat, meniul având un preț fix: 50 de lei, în care sunt incluse welcome drink, cina, băuturile, desertul. Acesta este unul dintre evenimente, fiind organizate chiar și întâlniri cu activități sportive, cum ar fi bowlingul.
Românii evită să-i primească  pe străini în casele lor
Ar putea fi aceasta o nișă într-o piață în care site-urile de dating (englezism adoptat fără rezerve, până când se va găsi o formulare autohtonă) parcă au prins aripi? În context, numai anul trecut Facebook a ajuns de la 0,5 milioane de utilizatori, cât avea în ianuarie 2010, la peste două milioane în decembrie. „Există loc de nișare și dezvoltare masivă pe piața locală“, spunea Dragoș Mănac, CEO Appnor MSP SA, o companie de hos­ting cu prezență internațională, printre ai cărei clienți se află și site-uri de dating, într-un interviu anterior pentru Capital.
Revenind la Let’s Meet, Nordstjærne face o scurtă comparație: „în România, evenimentele au loc în restaurante și cluburi, în timp ce în străinătate ei se întâlnesc în propriile lor locuințe“, spune el, subliniind unul dintre motive – „aici spațiile de locuit sunt mai mici, iar românii evită să primească străini în casele lor“. În plus, afirmă fondatorul Let’s Meet, chiar dacă există o concurență din partea site-urilor de dating, este clar totuși că cele două concepte – întâlniri offline și online – au la bază rațiuni diferite.
Potrivit psihologilor, de cele mai multe ori, persoanele care încearcă să cunoască pe cineva prin intermediul site-urilor de dating eșuează în această întreprindere, principalul motiv fiind reprezentat de așteptările nerealiste vizavi de potențialul partener. „Avem nevoie de un spațiu personal unde să-l putem întâlni pe celălalt, pentru că doar acolo se poate simți chimia dintre două persoane. Oamenii ar trebui să lase listele cu pretenții acasă și să fie atenți la semnale“, spune psihologul danez Camilla Hols, citată de Alive.dk.
În cele cinci luni de la demararea proiectului Let’s Meet, au avut loc 14 evenimente, baza de date depășind acum 350 de persoane singure, cu vârsta cuprinsă între 23 și 55 de ani, dintre care 58% sunt femei. Comparativ cu alte capitale europene, unde se organizează evenimente similare – baza de date a celebrului Running Dinner adună în Copenhaga mai mult de 30.000 de persoane -, Bucureștiul este foarte departe. Cu precizarea că „ne aflăm abia la început“, mai spune fondatorul Let’s Meet. Iar dacă ar fi să ne uităm la statistici – în 2010 numărul căsătoriilor a scăzut cu 14% față de anul anterior, până la 115.800, în timp ce divorțurile au crescut ușor, ajungând la 32.600 – s-ar zice că fenomenul abia prinde contur.

În România, evenimentele au loc în restaurante și cluburi, în timp ce în străinătate ei se întâlnesc în propriile lor locuințe. Patrick Nordstjærne, fondatorul Let’s Meet

58% dintre participanţi sunt femei, despre care psihologii spun că sunt mult mai deschise în raport cu bărbații la astfel de întâlniri.