În urmă cu câteva zile, Mozilla anunţa că parteneriatul cu Google a fost prelungit pentru încă 3 ani, demers care asigură venituri anuale de cca. 300 mil. dolari pentru Mozilla. Motivul pentru care Google, care deţine propriul browser (Chrome), investeşte în parteneriate cu concurenţa este de neînţeles.
Analiştii de la AllThingsD susţin că Google a semnat cu Mozilla pentru a evita posibilitatea ca Microsoft să semneze cu Mozilla. Aceasta ar fi prima teorie formulată de analişti.
Pe de altă parte, ţinând cont că Google a semnat parteneriate similare cu Opera şi Apple, demersul ar putea fi încă un pas în încercarea companiei de a-şi promova produsele. Firefox deţine 25% din piaţa browserelor, aşadar a fi partener cu acesta reprezintă o reală oportunitate, mai ales când astfel privezi un competitor dur precum Microsoft de aceeaşi posibilitate.
Ipotezele explică într-o oarecare măsură de ce Google investeşte în Mozilla, însă nu explică de ce în aceste condiţii compania şi-a construit propriul browser: Google Chrome.
Citeşte şi:
Mozilla bate palma cu Google pentru încă trei ani