De ce își reduce consumul de alcool generația Z?

Generația Z se confruntă cu o schimbare semnificativă a obiceiurilor de consum de alcool, cu aproximativ o treime mai puțin consum de bere și vin decât generațiile anterioare și o rată semnificativ mai mare de trecere la băuturile fără alcool. Această tendință a devenit un fenomen global, date recente ale Gallup indicând o scădere cu 10% a consumului de alcool în rândul adulților americani cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani în ultimul deceniu. Consumatorii cu vârste cuprinse între 20 și 24 de ani sunt aproape la jumătate mai predispuși să prioritize-ze cheltuielile cu băuturile alcoolice pentru consumul casnic, comparativ cu cei cu vârste de 75 de ani și peste.

Creșterea Generației Z în ceea ce privește stilul de viață cu alcool „Lo/No” reflectă o schimbare reală pentru ei. Creșterea gradului de conștientizare cu privire la sănătate și bunăstare, schimbarea modelelor sociale și evoluția metacogniției au stârnit interesul lor pentru mișcarea „sober curious”.

Alcoolul este asociat cu peste 200 de afecțiuni ale sănătății, inclusiv cancerul și bolile hepatice, iar gradul de conștientizare al publicului cu privire la aceste riscuri a fost scăzut. Ca generație din era digitală, Generația Z pare să fie mai conștientă de efectele adverse ale alcoolului în comparație cu generațiile mai în vârstă.

Conștientizarea sănătății mintale a jucat un rol important

Conștientizarea sănătății mintale a jucat, de asemenea, un rol important în amplificarea acestei schimbări. Generația Z se confruntă cu rate mai ridicate de anxietate și depresie decât generațiile anterioare, dar este mai probabil ca generațiile anterioare să apeleze la tratament sau terapie din partea profesioniștilor din domeniul sănătății mintale. Stigmatizarea redusă a sănătății mintale a încurajat dialogul deschis cu privire la impactul alcoolului asupra bunăstării mintale și emoționale, platforme precum Instagram și TikTok amplificând acest dialog.

Mișcarea „sober curious”, popularizată de comentatorul cultural Ruby Warrington, încurajează oamenii să facă eforturi conștiente pentru a-și evalua relația cu alcoolul. Platformele de socializare precum Instagram și TikTok sunt motoare puternice ale relației Generației Z cu alcoolul, oferind spații pentru împărtășirea riscurilor alcoolului și sărbătorirea alternativelor. Social media a normalizat, de asemenea, „sobrietatea intermitentă”, un model în care persoanele se abțin de la consumul de alcool și/sau alte substanțe pentru o anumită perioadă de timp.

Ca nativi digitali, generația Z este foarte conștientă de impactul de durată al amprentelor lor digitale

Ca nativi digitali, generația Z și milenialii sunt foarte conștienți de impactul de durată al amprentelor lor digitale, înțelegând că acțiunile, în special cele influențate de alcool, pot fi imortalizate online. Social media a schimbat, de asemenea, centrul de interes al interacțiunii sociale, activitățile alternative, cum ar fi retragerile de wellness, evenimentele în care nu se consumă alcool și barurile fără alcool devenind din ce în ce mai populare.

Întreprinderile trebuie să regândească modul în care se adresează unei generații care consumă mai puțin alcool, influențatorii și campaniile precum #SoberLife și #SobrietyJourney normalizând și sărbătorind în continuare viața fără alcool, potrivit celor de la MedicalXpress.