Ani de-a rândul firmele de construcții puneau munca în cui de cum dădea frigul. În acest an pe șantierul italienilor de la Astaldi și al spaniolilor de la FCC se lucrează de zor chiar dacă temperaturile au scăzut sub limita înghețului. Cum în anii anteriori nu se lucra invocându-se motivul că nu se fac lucrări de calitate dacă afară e ger, am întrebat și noi la Direcția Regională Drumuri și Poduri Timișoara dacă nu cumva graba constructoriilor de a termina lucrarea la timp va afecta calitatea lucrării.

”Lucrările actuale de pe autostrada Arad-Timișoara nu întâmpină dificultăți din cauza condițiilor meteo. Pe de-o parte, vremea este favorabilă, pe de alta, specificul lucrărilor și tehnologia folosită reduc la minim dependența de condițiile meteo”, au declarat reprezentanții DRPD Timișoara, pentru capital.ro.

Eusebiu Pistru, secretarul de stat din ministerul Transporturilor, declara, ieri, că, în prezent, se montează gardurile de protecţie pe autostradă şi se fac lucrări de semnalizare rutieră.

”Pentru montarea parapeților, spre exemplu, nu există condiționare în grade celsius. Marcajele orizontale, aplicate în general la peste 5 grade, pot fi executate, cu ajutorul echipamentelor pentru încălzirea stratului de suport existente pe șantier, și sub această temperatură. În privința realizării șanțurilor și rigolelor, menționăm că turnarea betoanelor specifice se poate face și la zero grade”, precizează reprezentanții regionalei Timișoara.

Doar pe unele porțiuni se mai toarnă asfalt. ”Acolo unde este cazul, așternerea se face în intervalele din zi adecvate termic. De adăugat ar fi și la acest capitol, existența aditivilor speciali care fac posibilă coborârea temperaturilor de așternere cu câteva grade bune”, au adăugat aceștia.
Amânare doar în cazul unor condiţii meteo extreme

Pistru afirma că ”termenul de predate va fi amânat doar în cazul unor condiţii meteo extreme care nu vor permite efectuarea ultimelor lucrări". Până la apariția acestor fenomene meteo rămâne în picioare termenul de finalizare a celor 32 de kilometri de autostradă până pe 25 decembrie.

Lucrările la autostrada Timişoara – Arad au început în vara anului 2009. Acestea sunt realizate de consorţiul format din spaniolii de la FCC Construccion şi italienii de la Astaldi

Până la începutul lunii octombrie, CNADNR a plătit 262,7 milioane de lei către constructorii FCC Construccion şi Astaldi, valoarea contractului fiind de 482,9 milioane de lei.