Românii vorbesc mult le telefonul mobil. Conform datelor ANCOM, în prima parte a anului trecut românii au vorbit peste 30 de miliarde de minute vorbite la telefonul mobil în prima parte a acestui an. În ceea ce priveşte traficul mediu lunar de pe o cartelă SIM activă, utilizatorii au efectuat apeluri care au însumat 3 ore şi 42 de minute şi au trimis 48 mesaje SMS.
Mulți utilizatorii de telefonie mobilă activează de regulă la încheierea contractului diverse extra-opțiuni la abonament, de care uită în timp, dar care umflă factura. Spre exemplu mulți își activează opțiuni de internet cu sute de mega, dar pe care nu îi consumă pe parcursul unei luni.
Acest lucru se întâmplă pentru că cei mai mulți aleg abonamentul datorită subvențiilor oferite de operatori la telefoane mobile. Astfel, fiind fascinați de telefon, aceștia nu acordă o importanță deosebită contractului sau extra-opțiunilor. Dar, acest lucru devine o problemă când ajung să plătească o sumă considerabilă pentru servicii care nu le folosesc.
Pentru a reduce factura de telefonie mobilă cel mai bine este să analizați înainte de câte minute și SMS-uri aveți nevoie de ce trafic de date și de câte minute naționale. Puteți apoi renegocia contractul cu operatorul. COMPARAȚIE: De ce este mai bine să nu fii pe abonament la companiile de telefonie
Pentru utilizatorii de cartelă lucrurile sunt mult mai simple. Spre exemplu, la Orange orice client își poate configura opțiunea pe care și-o dorește. Astfel, cu Orange Young utilizatorii își pot alege pentru cartele lor numărul de minute și SMS-uri în rețea, (nu mai puține de 500), internet pe mobil și minute naționale. O varianta care include 1.000 de minute și SMS-uri în rețea, 150 MB internet pe mobil și 110 minute sau SMS naționale costă 5.65 euro. Trebuie menționat că suma minimă care trebuie plătită pentru opțiunea preferată este de 5 euro.
La Vodafone, pentru 5 euro primești 4.500 de minute sau SMS în rețea, 100 minute naționale și internaționale sau SMS naționale și 75 MB de internet pe mobil. La Cosmote, pentru aceeași sumă plătești 4.000 minute/SMS-uri în Cosmote, 4000 minute în Romtelecom fix, 50 MB trafic de date, 100 minute/SMS-uri naţionale.
Cum poţi rezilia rapid contractul cu operatorii telecom
Dacă te-ai hotărât să renunţi la abonamentul tău definitiv trebuie să ştii că nu trebuie să mergi la magazinele operatorilor sau ale partenerilor pentru că aceştia nu te pot ajuta. Trebuie să ştii data când ai făcut abonamentul, data când se emite factura şi trebuie să fii cu plata la zi. Nu mai rămâne decât să suni la numărul de Relaţii cu clienţii: Vodafone – *222, Cosmote -1234, Orange – 411.
Dacă contractul încheiat cu operatorii este denunţat înainte de perioada prevăzută în contract, atunci trebuie să notofici opertatorul cu cu cel puţin 30 (treizeci) de zile calendaristice înainte de data rezilierii și să fi pregătit să achiți despăgubiri.