Compania Game World a realizat, în colaborare cu iVox, un sondaj online pe un eșantion de 1.489 de respondenți din mediul urban. Principalul obiectiv al cercetării a fost cunoașterea cât mai completă a clientelei sălilor de jocuri și cazinouri. Rezultatele sondajului au fost puse la dispoziția beneficiarilor Burselor Game World, acordate studenților, masteranzilor și doctoranzilor care se specializează în studiul și tratamentul adicțiilor.
În ultimul an, 22,9% dintre persoanele chestionate și-au petrecut cel puțin o dată timpul liber într-o sală de jocuri, conform sondajului iVox, realizat online la solicitarea Game World România, una dintre companiile reprezentative de pe piața centrelor de divertisment.
Conform sondajului, 2 din 3 respondenți au mers în sala de jocuri împreună cu prieteni, colegi sau membri ai familiei. Motivele cel mai des invocate pentru care aceștia au intrat într-o sală de jocuri sunt distracția (59,94%) și pentru a petrece timp cu prietenii, membrii familiei sau colegii (27,78%). Majoritatea respondenților care își petrec o parte din timpul liber în săli de jocuri (43,4%) își stabilesc dinainte suma pe care ar fi dispuși să o cheltuiască și nu o depășesc.
La întrebarea cum ar descrie cel mai bine experiența lor în calitate de client într-o sală de jocuri sau cazinou, cel mai frecvent răspuns a fost că este vorba de „o destinație de distracție doar la ocazii speciale” (20,82%). Mai puțin de 10% dintre cei chestionați își planifică din timp o vizită la sala de jocuri sau cazinou. Majoritatea au răspuns că decid pe moment (49,27%) sau merg ocazional, când se simt norocoși (35,48%). Modurile în care noile tehnologii sunt introduse de către sălile de jocuri și cazinouri sunt considerate de aproape jumătate dintre respondenți ca fiind utile și interesante.
Mai mult de un sfert din acest segment consideră că dependența de jocuri de noroc este o problemă mai degrabă a unei minorități sau a unor persoane. În același context, peste 34% dintre jucătorii chestionați consideră că imaginea publică a jocurilor de noroc este mai proastă decât realitatea acestei industrii. Aproape jumătate (47,21%) dintre jucători le-ar recomanda prietenilor care își doresc să încerce noi variante de distracție să își petreacă o parte din timpul liber împreună cu ei într-o sală de jocuri sau într-un cazinou.
Alte trei activități de petrecere a timpului liber preferate de românii care se distrează la sălile de jocuri sau cazinouri sunt călătoriile (65,1%), mersul la cinema (63,64%) și excursiile în aer liber (63,34%), iar printre destinațiile de vacanță preferate se numără Las Vegas, Monte Carlo și Caraibe.
„Faptul că cei care ne trec pragul o fac în special pentru a se distra și a socializa reprezintă o confirmare a modului în care compania noastră s-a poziționat ca o variantă atractivă de divertisment și de petrecere a timpului liber. Așa cum arată și tendințele internaționale, motivațiile legate de entertainment și de socializare sunt cele mai importante pentru clienții noștri”, a declarat Attila Török, director de strategie Game World.
20% dintre cei care nu au intrat într-o sală de jocuri ar vrea să experimenteze și această distracție
Majoritatea participanților la sondaj care au declarat că nu au vizitat o sală de jocuri în ultimele 12 luni primesc informații legate de sălile de jocuri de pe internet sau din presa online (63,01%), de la televizor (49,87%) și de la prieteni sau membri ai familiei (39,77%).
20% dintre respondenții care nu au vizitat o sală de jocuri în ultimele 12 luni declară că ar fi interesați să încerce să-și petreacă timpul liber și în acest fel. Mai mult de jumătate (50,13%) susțin că ar accepta invitația unui prieten de a-l însoți într-o sală de jocuri.
„Cu peste 20 de ani de activitate în România în domeniul sălilor de jocuri, Game World a demonstrat că este un operator responsabil și determinat să le ofere clienților o experiență de divertisment de calitate. Din dorința de a cunoaște cât mai bine preferințele și comportamentele clienților am solicitat și realizarea acestui studiu, ale cărui rezultate le-am pus și la dispoziția beneficiarilor Burselor Game World. Avem încredere că programul Bursele Game World va contribui eficient pentru a preveni problemele generate de excesul de jocuri de noroc”, a declarat Andrei Frimescu, director de marketing & PR al Game World.
Studiul a fost realizat în luna februarie, pe un eșantion care reproduce din punct de vedere al principalelor caracteristici structura socio-demografică a populației utilizatorilor de Internet din România cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban. Pentru culegerea datelor statistice a fost folosită metodologia CAWI – Computer Assisted Web Interviewing, aplicată prin intermediul platformei online iVox Research.
Bursele Game World, un program original, unic în România
La începutul anului universitar 2019-2020, Game World România a avut inițiativa de a acorda burse de studii pentru studenții în ultimul an de studiu la facultățile de Psihologie acreditate din România, precum și pentru masteranzii și doctoranzii în psihologie care se specializează în studiul și tratamentul adicțiilor.
Această inițiativă s-a concretizat într-un program multianual ambițios cu scopul de a susține învățământul și cercetarea la nivel universitar în domeniul psihologiei, program care în acest moment este unic în România. Beneficiarii Burselor Game World vor contribui prin cercetările și studiile pe care le vor desfășura pentru obținerea licenței și diplomelor de master sau doctor la o abordare mai eficientă a problemelor asociate adicției de jocurile de noroc.