Trecerea la sisteme de propulsie alternative este acum mai clară ca niciodată. Pe măsură ce vremea motoarelor ICE dependente de combustibili fosili se apropie de sfârșit, majoritatea producătorilor auto lucrează deja la trecerea de la motoare ICE la bateriile litiu-ion.

Câteva dintre companii testează și alte forme de surse de energie, cum ar fi motorul cu ardere internă cu hidrogen, scrie News18.com.

Procesul este destul de complicat și costisitor

Procesul este însă destul de complicat și costisitor. Cu toate acestea, Toyota a propus o soluție mai directă, sub forma unor motoare cu ardere internă care funcționează pe hidrogen. Odată cu sistemele cu pile de combustibil (FCEV) apar numeroase aspecte care trebuie luate în considerare.

Sistemul folosește platină, un ingredient rar, care este destul de scump, pentru reacția de reducere a oxigenului în celula de combustibil.

Scopul folosirii hidrogenului ar fi transformarea mașinii într-un vehicul cu emisii ultra-scăzute

Un ICE cu hidrogen este în esență un motor cu ardere tradițional, transformat radical pentru a funcționa pe hidrogen. Un aspect suplimentar este că aceste motoare pot fi convertite prin schimbarea anumitor componente, pentru a utiliza hidrogen în loc de benzină sau motorină.

Scopul principal al folosirii hidrogenului ar fi transformarea mașinii într-un vehicul cu emisii ultra-scăzute. Odată cu arderea hidrogenului, vehiculul ar emite în mare parte doar vapori de apă.

Dar motivul pentru care această variantă nu este una cu emisii zero este că o cantitate mică de dioxid de carbon (CO2) este emisă din cauza arderii uleiului de motor, iar procesul de ardere a hidrogenului duce la emisia de oxizi de azot.

În plus, costul înființării unei stații de hidrogen – despre care se spune că variază între 2 și 3,2 milioane de dolari, este unul prohibitiv de mare pentur majoritatea piețelor.

Cozile pentru alimentare vor fi kilometrice

În plus, dacă alimentarea unui vehicul cu hidrogen durează doar câteva minute, la stațiile de încărcare va trebui ca proprietarul mașinii să mai aștepte cel puțin 20 de minute, deoarece e nevoie de o presiune suficient de mare în rezervorul de stocare pentru a furniza hidrogenul necesar „unui plin”.

În cazul adoptării în masă mașinilor cu motor cu ardere internă cu hidrogen, cozile pentru alimentare vor fi kilometrice.

Hidrogenul este și sigur?

Siguranța rămâne și ea un motiv de îngrijorare în ceea ce privește instalațiile de încărcare a hidrogenului. Exploziile produse în 2019 la o stație de încărcare cu hidrogen din Norvegia și la una din Coreea de Sud au ridicat întrebări cu privire la cât de sigur poate fi hidrogenul, care este inflamabil.

În plus, în urma acestui incident, Toyota a suspendat vânzările modelului electric alimentat cu hidrogen Mirai, iar o măsură similară a fost adoptată și de Hyundai pentru modelul Nexo.