După trei ani de la intrarea pe piața românească, producătorul mărcii La Dorna, grupul Lactalis, al treilea mare grup de produse lactate din lume, a închis o fabrică în România și a mutat-o în Polonia.
În primăvara acestui an fabrica de brânzeturi de tip Cottage din Suceava a fost închisă, iar utilajele au fost déjà mutate în Polonia, a informat recent presa centrală.
Oficialii companiei susțin că segmentul de brânză Cottage este unul de nişă pe piaţa locală, comparativ cu piaţa din Polonia, ”ceea ce a determinat compania să mute echipamentele de producţie de brânză Cottage în Polonia, unde există o cerere mai mare pentru acest produs”.
"Reţeta produsului rămâne aceeaşi, cu atât mai mult cu cât echipa care implementează reţeta în Polonia cuprinde membrii ai echipei de producţie din România", se arată într-un comunicat al companiei.
Potrivit sursei citate, în România, Lactalis are o capacitate de producţie anuală de peste 50,000 de tone de produse lactate şi colectează peste 61,000 de tone de lapte anual de la fermierii locali. Lactalis este în topul primelor companii care colectează şi procesează lapte din producţia locală, peste 98% din produsele Lactalis procesate în România conţinând lapte provenit de la peste 3000 de fermieri şi producători români.
"La Dorna este o marcă românească. Vrem să îi asigurăm pe toţi consumatorii noştri că La Dorna este nu doar un brand produs în România, ci este un brand care conţine lapte românesc, colectat de la fermierii români", afirmă Dorel Radu, Director General Lactalis România.
Începând din 2009, Lactalis România exportă produse lactate în peste 10 ţări, printre care Italia, Spania, Germania, Marea Britanie, Statele Unite ale Americii, Grecia, Ungaria şi Bulgaria. Compania a fost auditată de retaileri internaţionali de top care şi-au exprimat intenţia de a colabora cu Lactalis România, ca urmare a standardelor de calitate implementate în facilităţile noastre de producţie,” a adăugat Dorel Radu.
De la momentul preluării La Dorna, Lactalis a început să producă în fabricile din România şi alte branduri internaţionale din portofoliu, compania investind atât în tehnologie, cât şi în programe de formare pentru cei 800 de angajaţi români ai companiei şi pentru partenerii de afaceri.
Lactalis achiziţionează anual peste 9,2 miliarde de litri de lapte, ceea ce îl poziţionează pe locul 2 în topul companiilor care colectează lapte materie primă la nivel global. Cifra de afaceri a grupului în 2009 a fost de 8,5 miliarde de euro, grupul având 38,000 de angajaţi, 125 de facilităţi de producţie în 21 de ţări din întreaga lume.