‘Anul trecut am făcut 115 milioane euro în România şi anul acesta probabil o să facem mai puţin, pentru că sunt câteva lucrări care nu au buget pentru anul acesta, şi atunci cu siguranţă vom face mai mult în exterior în 2013. Estimarea mea pentru exterior este de peste 40 milioane euro’, a declarat sâmbătă Florea Diaconu, adăugând că anul trecut Delta ACM a avut un profit de 4 milioane euro, pentru anul acesta fiind estimată o îmbunătăţire a rezultatului.
El a menţionat că, în România, compania are o serie de proiecte, unele finanţate, altele nefinanţate, cele mai mari fiind cele cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. ‘Avem Drumul Naţional 56, care leagă Craiova de Calafat, un tronson, şi podul peste Dunăre, avem Centura Bucureşti, tronsonul dintre autostrada A1 şi drumul spre Târgovişte, avem şi o bucată din Centura de Sud, cu care în momentul acesta nu ştim ce se va întâmpla cu contractul. Este un contractat foarte vechi şi s-a licitat deja o Centură nouă pe sud, situaţie în care Centura veche va deveni un drum interior, nu ştiu ce se va întâmpla. Este posibil să nu se mai facă deloc lucrarea asta. Mai avem în asociere cu Strabag un drum de la Scoarţa, pe lângă Târgu Jiu până la Piteşti. Mai avem lucrări pe fonduri europene, un Aqua Park la Craiova, în asociere cu UTI şi o firmă locală’, a precizat Florea Diaconu.
Ce-i lipseşte României?
În ceea ce priveşte mediul de afaceri din România, preşedintele Delta ACM consideră că acesta ar trebui îmbunătăţit.
‘În România ar trebui îmbunătăţit mediul economic şi nu mă refer numai la mediul din construcţii, ci la mediul de afaceri în general, pentru că este o situaţie care nu este productivă nici pentru firmele de construcţii, nici pentru stat. Această întârziere mult prea mare a plăţilor face ca nici eu, ca şi constructor, care trebuie atunci când licitez să iau în calcul provizioanele pentru o eventuală neplată la timp, nici statul, care are costuri mai mari pentru că nu plăteşte la timp, să nu câştigăm. Eu, oprind lucrările, sunt clar neeficient, şi statul, plătind mai mult, este evident că nu câştigă. Deci nimeni nu câştigă, pentru că nu se respectă întru-totul clauzele contractuale de nicio parte, pentru că nici eu nu pot să le respect, fiindcă, neavând finanţare, nu pot să respect termenul”, a explicat el.
Citii şi: România nu va avea niciodată autostradă ca în țările bananiere
Preşedintele Delta ACM a participat, în perioada 13-16 martie, la vizita oficială efectuată în Republica Azerbaidjan de o delegaţie formată din reprezentanţi ai Parlamentului, Guvernului şi mediului de afaceri, cu ocazia inaugurării Camerei Bilaterale de Comerţ şi Industrie Azerbaidjan – România.
La Forumul economic organizat cu această ocazie la Baku, reprezentantul Delta ACM a avut contacte cu două firme azere, ‘care aveau însă interes să intre pe piaţa europeană şi probabil o să îii ajutăm. Delta ACM intenţionează să pătrundă pe piaţa de construcţii din Azerbaidjan, Florea Diaconu venind pentru a treia oară în această ţară. ‘Vrem să intrăm pe piaţa de construcţii, pe partea de infrastructură. Sunt pentru a treia oară aici şi am avut contacte la Regia Naţională de Apă, la Ministerul Transporturilor şi la Compania de Drumuri Naţionale şi urmează să urmărim licitaţiile care vor avea loc în zonă, să participăm la acestea. În principiu ei atribuie lucrările, cel puţin teoretic, prin licitaţii, şi este ca la loz în plic: nu poţi să câştigi dacă nu participi. Concurenţa ne întăreşte, niciodată nu ne-a speriat’, a mai afirmat Diaconu. El a menţionat că firma sa nu are lucrări în zona ex-sovietică, în afară de Republica Moldova.