Un studiu efectuat în prima jumătate a acestui an de către Advantage Software Factory (ASF) pe un eşantion de 475 de IMM-uri şi companii mari, din toate sectoarele de activitate relevă că jumătate dintre managerii români consideră că au business-uri prea mici astfel încât să necesite implementarea de softuri pentru managementul relaţiilor cu clienţii (CRM).
Cercetarea arată că 47% dintre managerii români consideră că se află la conducerea unor companii prea mici astfel încât să necesite implementarea de softuri pentru managementul relaţiilor cu clienţii.
În acelaşi timp, 38% dintre managerii din companiile de pe piaţa locală se tem că implementarea unor softuri de tip CRM necesită o restructurare completă a proceselor de afaceri.
Studiul a mai relevat că 40% dintre directorii de companii nu apelează la astfel de aplicaţii şi din cauza lipsei exemplelor la nivel personal. „Managerii sunt influenţaţi în decizia de a implementa diverse softuri de business de exemplul altor companii sau colegi din acelaşi sector de activitate”, a declarat Marian Ştirbescu, Sales & Marketing Manager Advantage Software Factory.
„Implementarea de soluţii pentru managementul relaţiilor cu clienţii nu forţează o schimbare nedorită în cadrul modelului de afaceri, ci, dimpotrivă, va asigura structurarea acestuia, toate acţiunile privind clienţii şi potenţialii clienţi urmând a deveni planificate, executate şi măsurate conform unei strategii clare”, a mai subliniat Marian Ştirbescu.
Un alt motiv pentru care directorii români nu sunt deschişi către a gestiona eficient relaţiile cu clienţii este preţul.
„Unul din trei managerii susţine că softurile de acest fel au preţuri ridicate, mai ales în contextul economic actual. Însă lucrurile nu mai stau deloc aşa, spre exemplu noi oferim încă de anul trecut varianta de bază a soft-ului nostru, în regim de închiriere, la un preţ de 25 de euro pe lună pentru un utilizator”, a încheiat Ştirbescu.
SURSA: Advantage Software Factory