Automobilele cu transmisie automată sunt uşor de folosit, oferă confort şoferului şi pot avea până la 10 rapoarte.  În Statele Unite sau în ţările din zona Golfului Persic 90% din parcul auto este format din autovehicule cu transmisie automată.

În ţara noastră, majoritatea şoferilor sunt prost informaţi în ceea ce priveşte transmisia automată. Cutiile automate sunt leneşe, sunt pentru femei, se strică repede şi consumă mult. Toate aceste afirmaţii sunt false. Ferrari şi BMW folosesc numai cutii automate pe modelele lor, iar Mercedes-Benz nu mai foloseşte cutii manuale decât pe maşinile din clasa A. Cutiile automate din prezent sunt atât de performante încât schimbă treptele insesizabil, iar acest lucru se reflectă în consumul mic. În ceea ce priveşte mitul cum că se strică repede, cutia automată are acceaşi durată de viaţă ca cea a motorului, dacă este îngrijită. Singurul dezavantaj este preţul, dar sunt din ce în ce mai mulţi care ar prefera să plătească 1.000 euro în plus pentru a beneficia de confortul unei automate.

Cutie automată pe modelele Dacia

Renault, compania care a preluat Dacia în 2009, are în portofoliu modele cu transmisie automată, iar în anumite ţări comercializează Logan sau Sandero cu o astfel de transmisie.

“Introducerea cutiei de viteze automate în gama de modele Dacia nu este o problemă de capacitate sau posibilitate tehnică (Dacia beneficiază de expertiza Grupului Renault în acest domeniu), ci de oportunitate. Cu alte cuvinte, Dacia urmăreşte indeaproape aşteptările clienţilor şi este pregatită să ia în calcul introducerea unei cutii automate dacă piaţa va cere acest lucru”, au declarat pentru Capital oficialii Dacia.

 “În ţările din zona Golfului Persic, unde modelele Logan şi Sandero sunt comercializate sub marca Renault, vehiculele respective sunt disponibile cu cutie de viteze automată din simplul motiv că această dotare este esenţială pentru prezenta pe pieţele respective”, au adăugat reprezentanţii constructorului de la Mioveni.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.