În goana lor după clienţi, operatorii telecom oferă mii de minute şi mesaje la preţuri accesibile celor care intră în reţeaua lor, în timp ce utilizatorii vechi primesc mult mai puţine minute la costuri mai mari.
Dacă în urmă cu câțiva ani, cartelele prepay sau abonamentele includeau maximum câteva sute de minute pe lună, acum cei trei mari operatori telecom din ţara noastră Orange, Vodafone şi Cosmote poartă în fiecare lună un război al ofertelor, încercând să atragă cât mai mulţi clienţi în reţeaua lor.
Astfel, Orange şi Vodafone oferă în prezent celor care îşi cumpără o cartelă 3.000 de minute şi mesaje în reţea, 75 de minute în orice reţea naţională şi internaţională şi 75 SMS în orice reţea naţională cu doar cinci euro credit pe lună.
Cosmote acordă atât celor care îşi cumpără o cartelă, cât şi celor care sunt deja în reţea 5.000 de minute şi 5.000 de SMS-uri cu doar 1 eurocent pe lună. Costul extraopţiunii este 6 euro/lună, dar la fiecare activare sau reactivare efectuată utilizatorii primesc 5,99 euro credit bonus.
Extraopţiuni la Vodafone: de la 6 euro în sus
Cei care au deja o cartelă Vodafone şi vor să activeze o extraopţiune trebuie să încarce cu cel puţin 6 euro. Astfel, 1.000 de minute şi SMS-uri în reţea costă 6 euro/lună, 800 minute şi SMS-uri în reţea şi 30 minute naţionale şi SMS naţionale costă tot 6 euro/lună, iar pentru 1.000 minute şi SMS-uri în reţea şi 30 minute naţionale şi SMS naţionale clienţii Vodafone trebuie să plătească 7 euro/lună.
Fostul CEO al Vodafone România, Liliana Solomon, consideră competiția pe preț prostească.
„Este o competiție prostească, deoarece competiția pe preț nu este sustenabilă, prețul poate fi copiat imediat. Diferențierea nu se va mai face prin preț în viitor, ci se va face iar pe calitate, mai exact calitatea rețelei. Este păcat că, dacă ne uităm la toate țările europene, două piețe au fost complet distruse: Grecia și România. Problema este una pe termen mediu și lung, pentru că în momentul în care prețurile ajung la un nivel atât de derizoriu, cifrele de afaceri scad și investitorii nu vor mai continua să investească într-o companie care pierde bani”, declara Solomon, anul trecut înainte să preia funcţia de Director of Operations, Europe Region, în cadrul Vodafone.
Orange are o ofertă mai bogată
Orange, liderul pieţei locale telecom, permite clienţilor deja existenţi să aleagă dintr-o gamă mai largă de extraopţiuni care încep de la 3 euro. Pentru 3 euro clienţii primesc 400 de minute în reţea şi 20 de minute naţionale, pentru 4 euro se adaugă încă 200 de minute naţionale, iar pentru 5 euro utilizatorii primesc 1.600 minute în reţea şi 40 de minute naţionale. Există, însă o diferenţă importantă faţă de numărul de minute oferite unui client nou şi cele oferite unui client fidel pentru acceaşi sumă, 5 euro.
Cosmote oferă extraopţiuni de la 3,5 euro
Avantajul celor de la Cosmote este ca nu fac diferenţa între noi clienţi şi cei existenţi. Astfel, fie că fac parte din reţea sau tocmai şi-au cumpărat o cartelă, clienţii beneficiază de extraopţiuni cu mii de minute.
Pentru 3,5 euro clienţii primesc 400 de minute în reţea şi 40 de minute naţionale, iar pentru 6 euro un utilizator beneificiază de 140 de minute naţionale şi internaţionale, 140 SMS-uri naţionale, 2.400 minute şi 2.400 SMS-uri în reţea.
DEZBATERE:
Care credeți că este avantajul de a fi client vechi al unei companii de telefonie, în măsura în care clienții noi primesc tot mai multe mii de minute?