Clienţii Vodafone, al doilea mare operator de telefonie mobilă din ţara noastră, nu mai pot folosi punctele de loialitate pentru plata facturii, ci doar pentru a primi minute, semn că operatorul resimte tot mai mult criza economică.
„De acum poţi folosi punctele pentru a primi minute, dar nu şi pentru plata facturii”, acesta este mesajul pe care abonaţii Vodafone îl primesc de la operator începând din luna august.
Posibilitatea ca utilizatorii Vodafone să-şi poată plăti factura cu punctele de loialitate acumulate a fost introdusă în 2004 şi eliminată în luna august a acestui an. Motivul?
„Reevaluăm periodic programul nostru de loialitate, astfel încât să ne asigurăm că răspunde modului în care evoluează nevoile de comunicare ale clienţilor nostri. În urma acestui proces, precum şi a unor iniţiative de optimizare a sistemelor de facturare, am decis să aducem câteva modificări în ceea ce priveşte modalităţile prin care clienţii noştri îşi pot utiliza punctele de loialitate. Astfel, începând de la 1 august, punctele de loialitate acumulate nu mai pot fi folosite pentru plata facturii Vodafone, în schimb clienţii le pot folosi oricând pentru a-şi achiziţiona telefoane şi accesorii la preţuri speciale, pachete cu minute în reţea sau naţionale. De exemplu, 100 de puncte de loialitate acumulate pot fi folosite acum pentru achiziţionarea unui numar de 100 de minute în reţea, în locul unei reduceri de 1 euro la factura Vodafone, beneficiu care aduce o valoare mai mare clienţilor nostri ”, au declarat oficialii Vodafone.
Întrebaţi dacă numărul celor care foloseau punctele de loialitate pentru a-şi plăti factura a crescut, oficialii Vodafone nu au dorit să comenteze.
Probleme la nivel de grup
Surse din mediul bancar afirmau săptămâna trecută, că Vodafone, cel mai mare grup de telecomunicaţii mobile din lume după venituri, cu aproximativ 333 milioane de clienţi, ar putea ieşi de pe pieţele din Polonia, Franţa şi China. Decizia ar fi fost luată de Vodafone pentru a-şi mulţumi investitorii, care vor să vadă o gestiune mai bună a activelor companiei. Vodafone deţine 25% din Polkomtel, unul dintre cei trei operatori de telefonie mobilă din Polonia, 3,2% din China Mobile şi 44% din operatorul francez SFR. Vânzarea participaţiilor minoritare ale Vodafone ar aduce companiei peste 10 miliarde de lire sterline (12 miliarde de euro).
Orange îi recompensează pe utilizatori cu minute în reţea
Primul program de loialitate din România a fost introdus de Connex în anul 1998. „Connex Land” oferea abonaţilor Connex un card de fidelitate, prin care posesorii beneficiau de discount-uri la produsele şi serviciile a 38 de companii (reprezentând 55 de branduri naţionale şi internaţionale, de prestigiu), printre care IBM, Hilton, Ford, Bosch, Mercedes, etc.
A urmat în 2004 „Connex în fiecare zi” (devenit ulterior „Vodafone în fiecare zi”), care îmbină conceptul de puncte de loialitate cu numeroase beneficii: minute gratuite, telefoane şi accesorii, pachete de servicii gratuite, etc. În ianuarie 2008, programul de loialitate a cunoscut un nou proces de transformare, iar denumirea programului s-a schimbat în „Vodafone pentru Tine”.
Orange (Dialog) a introdus programul de loialitate pe piaţa românească, în anul 1999. Vechimea abonamentelor clienţilor Orange era recompensată cu posibilitatea alegerii unor numere magice şi companii favorite cu care clienţii persoane fizice, respectiv companiile, comunicau la tarife preferenţiale. De asemenea, clienţii fideli Orange primeau minute naţionale şi minute aniversare.
În prezent, „în funcţie de vechimea în retea, de tipul abonamentului şi de valoarea facturii lunare, clienţii Orange primesc o combinaţie unică de avantaje: telefoane la preţuri speciale, numere magice, minute sau credit, puncte Thank You pe care le pot utiliza pentru a cumpăra telefoane performante şi accesorii. Totodată, în funcţie de valoarea facturilor, clienţii primesc unul dintre pachetele de beneficii Silver, Gold sau Platinum”, conform oficialilor companiei.
Cosmote, telefoane la preţuri speciale
Programul de loialitate Cosmote oferă abonaţilor diferite avantaje. Spre exemplu, la depăşirea perioadei iniţiale contractuale cei care îşi prelungesc contractul pe 12 sau 24 de luni o pot face pe planul tarifar curent sau pe oricare din noile planuri tarifare aflate în promoţie. De asemenea, aceştia primesc telefoane noi sau accesorii la preţuri speciale sau minute naţionale suplimentare lunar.