Programul „Rabla” nu funcţionează la parametrii estimaţi de autorităţi pentru că prima de casare în valoare de 3.800 lei este prea mică, cumpărătorii sunt afectaţi de criză şi cumpără maşini second-hand, indică un sondaj realizat de Capital Online.
Aproape 30% (472 de persoane) din cei 1.202 cititori care au participat la sondaj au ales varianta de răspuns care sugera că „prima de casare este prea mică”.
Totuşi, 358 de respondenţi sunt de părere că potenţialii cumpărători sunt afectaţi de criza economică şi nu mai dispun de fondurile necesare achiziţionării unei maşini.
Nu în ultimul rând, 22,29% (268 de persoane) dintre cei imcluşi în sondaj au ales răspunsul conform căruia „este preferată cumpărarea de maşini second hand” în defavoarea celor noi, aflate în programul „Rabla”.
În ceea ce priveşte cotele alocate de autorităţi pentru fiecare marcă auto, 69 de cititori sunt de părere că acest lucru nu a fost făcut corespunzător.
Pe de altă parte, 35 de persoane sunt de părere că „Rabla” este afectată şi de faptul că „nu se mai eliberează permise auto în mod fraudulos”.
Sondajul a fost realizat în perioada 25 – 27 mai pe site-ul capital.ro.
Potrivit Administraţiei Fondului de Mediu (AFM), cu o săptămână înaintea încheierii primei faze a programului „Rabla” au fost vândute numai 11.000 din cele 20.000 de maşini disponibile.
Peste jumătate din cele 10.948 de maşini vândute până în data de 25 mai, respectiv 5.193, au fost produse de Dacia. Pe locul al doilea între opţiunile românilor prin programul „Rabla” s-au situat mărcile Renault şi Nissan, care au vândut împreună 1.040 de maşini.