În Olanda, Belgia și Mexic consumatorii pun deoparte 10% din venitul lunar, în Spania – 11%, în Japonia – 14%, iar în India și Coreea – peste 20%. Cele mai mari cheltuieli lunare sunt făcute de români pentru a cumpăra alimente – nu mai puțin de 32% din total, în timp ce la nivel global aceste cheltuieli se limitează la 26%. O altă pondere importantă în cheltuielile românilor o ocupă produsele pentru întrețținerea locuințelor pe care se duc 28% din veniturile lunare în timp ce la nivel global aceste costuri se situează la 25%.
Pe termen scurt românii sunt mai expuși riscurilor financiare, 42% din gospodăriile din România neavând o sumă de bani pusă deoparte pentru a face față unor cheltuieli de urgență. În același timp, doar un sfert dintre respondenții români au un fond de urgență suficient de mare pentru a acoperi cheltuielile pe o perioadă mai mare de șase luni, în timp ce la nivel global 30% din consumatori au bani puși deoparte care acoperă cheltuielile pe o perioadă mai lungă de jumătate de an. Din această perspectivă, cei mai prevazători sunt indienii – 87% din ei dețin fonduri de urgență, japonezii (81%), olandezii (73%) și coreenii (72 %). Absența economiilor îi face pe 27% din români să se împrumute atunci când nu au suficienți bani, în timp ce la nivel global numai 16% din consumatori apelează la împrumuturi.
 
Ce ne motivează să economisim
Într-un top al principalelor trei motive care îi determină pe români să-și planifice viitorul financiar se află în primul rând incapacitatea sistemului de pensii de a le asigura un nivel adecvat de venituri (39%), urmat de îngrijorarea privind siguranța financiară (36%) și dorința de a-și întreține familia (36%). Teama privind sistemul de pensii este pe primul loc și în cazul polonezilor, în timp ce în țări precum SUA, Spania, Coreea, Mexic și India principalul resort pentru planificarea financiară ține de îngrijorarea privind siguranța financiară. Există și alte motivitații care îi determină pe consumatori să-și planifice finanțele personele: olandezii și belgienii își doresc confortul flexibilității.
Concret, doar o treime dintre români au asigurare de viață (comparativ cu 54% la nivel global), 36% au un cont de economii (jumătate față de media globală) și doar 25% au un plan de pensii (comparativ cu 38% media globala). În privința utilizării produselor de investiții, românii se plasează pe ultimul loc în rândul țărilor incluse în studiul ING, cu un procent de 8% – de patru ori mai redus decât media din țările analizate. În schimb, 63% din români au un card de credit, procentajul fiind similar cu cel înregistrat la nivel global.