Vânzările de carburanţi înregistrate de MOL România, în primele nouă luni din 2015, au atins un volum de 433 kilotone (kt), în creştere cu 16% faţă de perioada similară din anul anterior, reiese din datele companiei.
Creşterea volumelor de retail vândute de MOL România (inclusiv benzină, motorină, lubrifianţi şi GPL) a fost susţinută în principal de extinderea reţelei de benzinării.
În trimestrul al treilea, vânzările retail ale grupului MOL în România au crescut cu 21%. Astfel, volumele vânzărilor retail de carburanţi s-au situat la 166 kilotone (kt) în perioada iulie – septembrie 2015, comparativ cu 137 kt în intervalul corespunzător al anului anterior. În primele nouă luni ale acestui an, volumul vânzărilor retail a fost de 433 kt, în urcare de la 373 kt în aceeaşi perioadă din 2014.
'În structura vânzărilor de carburanţi, motorina rămâne dominantă. Vânzările de motorină au urcat cu 14% în volum în primele nouă luni, la 309 kt, respectiv cu 19% în al treilea trimestru, la 118 kt. În ceea ce priveşte benzina, volumul vânzărilor a fost de 112 kt în perioada ianuarie – septembrie 2015, în urcare cu 17%, în timp ce volumele din trimestrul trei s-au situat la 43 kt, în creştere cu 23%', se menţionează în comunicat.
Pe ansamblul grupului MOL, volumul vânzărilor retail a urcat cu 10% în primele nouă luni, la 2,903 kt, ca urmare a creşterii cererii de carburanţi în regiunea Europei Centrale şi de Est. Grupul a înregistrat în trimestrul al treilea cel mai bun rezultat trimestrial din istorie, cu un profit operaţional (clean CCS EBITDA) de 708 milioane dolari.
Grupul MOL a intrat pe piaţa românească în 1995. Compania şi-a extins reţeaua de benzinari la circa 200 de staţii la începutul acestui an, ca urmare a unei achiziţii, şi reprezintă unul dintre cei mai importanţi furnizori de carburanţi, soluţii pentru flote, bitum şi produse petrochimice.
În prezent, companiile MOL România şi MOL Retail Comerţ (fosta companie Eni România) funcţionează armonizat din punct de vedere al intereselor de afaceri şi urmează să fuzioneze la o dată ulterioară. Pe lângă această achiziţie, reţeaua MOL România va creşte organic cu încă 12 staţii, un ritm similar celui de anul trecut. Opt dintre noile staţii care vor fi deschise în acest an sunt amplasate pe noile segmente ale autostrăzii Sibiu – Nădlac, ca urmare a licitaţiei organizate de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.
Grupul MOL este o companie multinaţională integrată şi independentă din domeniul petrolului şi gazelor naturale, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 40 de ţări, o echipă dinamică de 27.000 de angajaţi în întreaga lume şi o tradiţie de peste 100 de ani în domeniul petrolier. Compania are, de asemenea, o reţea de circa 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în 11 ţări, din care 200 în România.
Sursa: Agerpres