Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România anunță că rețelele de comerț nu sunt responsabile pentru majorările unor produse în ultima vreme. AMRCR spune că aceste majorări sunt cauzate de situația economică generală și reţea comercială depune toate eforturile pentru soluţionarea, absorbirea sau limitarea efectelor.
Majorările de preţuri semnalate în cazul unor categorii de produse nu sunt generate de reţelele de comerţ, ci de schimbările rapide şi imprevizibile în situaţia economică generală, pe întreg lanţul de producţie, susţin reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR).
„Membrii AMRCR sunt mari operatori economici, responsabili şi implicaţi. În acest sens, dorim să precizăm că majorările de preţuri semnalate în cazul unor categorii de produse nu sunt generate de reţelele de comerţ aşa cum anumite opinii au afirmat
eronat în spaţiul public. Astfel de modificări sunt cauzate de schimbările rapide şi imprevizibile în situaţia economică generală, pe întreg lanţul de producţie, începând de la materii prime, continuând cu procesarea şi transportul, de cele mai multe ori independent de voinţa partenerilor noştri”, se arată într-un comunicat al asociaţiei remis miercuri Agerpres.
ANPC propune plafonarea prețurilor produselor de strictă necesitate
În acest context, fiecare reţea comercială în parte, împreună cu partenerii săi, furnizorii şi transportatorii, depune toate eforturile pentru soluţionarea, absorbirea sau limitarea, pe întreg lanţul şi în mod echitabil, a efectelor oricăror schimbări neaşteptate apărute în piaţă.
„Suntem conştienţi că activitatea de comerţ alimentar este esenţială în această perioadă şi fiecare magazin se străduieşte să răspundă cât mai bine cererilor consumatorilor în condiţiile date. Facem un apel către întregul lanţ de aprovizionare şi transport alimentar, precum şi către autorităţi, să acordăm reciproc încrederea şi cooperarea de care cu toţii avem nevoie în aceste momente pe care nimeni nu le-a anticipat, nici ca intensitate şi nici ca durată, pentru că doar împreună vom putea găsi soluţiile potrivite pentru depăşirea acestei situaţii”, precizează reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR).
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) propune plafonarea temporară a preţurilor la produsele de strictă necesitate care fac parte din coşul minim de consum lunar, în scopul protejării cetăţenilor în faţa unor posibile scumpiri bruşte şi substanţiale.
De asemenea, ANPC solicită impunerea în magazinele comerciale a unor limite pentru volumul de produse pe care îl poate achiziţiona o singură persoană, cu scopul prevenirii lipsurilor în aprovizionare.