3 motive pentru care sticlele nu sunt acceptate de SGR
Sticlele care au logu-ul SGR pe ele trebuie duse la automatele de colectare pentru ca românii să primească înapoi cei 50 de bani garanție. Exisă momente când automatele nu acceptă sticlele, de cele mai multe ori motivul find de natură logistică.
Mai jos vor fi prezentate trei motive pentru care sticlele nu sunt acceptate de către automatele de colectare. Cele mai frecvente situații sunt cele în care RVM-urile (automatele de colectare) fie nu recunosc ambalajele, fie și-au atins capacitatea maximă de colectare.
Deși problema capacității maxime a RVM-urilor poate fi rezolvată relativ ușor prin îmbunătățirea logisticii de colectare de către administratorul SGR, dificultățile legate de „colaborarea” cu aceste automate nu sunt la fel de ușor de gestionat.
funcționarea RVM-urilor depinde de setările acestora și de asigurarea că spațiile de depozitare a ambalajelor colectate nu sunt pline. Referitor la parametrii de funcționare ai acestor aparate, aceștia sunt setați în funcție de dimensiunile sticlelor și ale dozelor goale, de materialele din care sunt fabricate și de prezența marcajului SGR.
Prin urmare, RVM-ul nu va recunoaște și, cel mai probabil, nu va accepta o sticlă goală sau o doză de aluminiu deformată.
Ambalajele sunt refuzate dacă mai au lichid în interior
Situația va fi similară și în cazul în care sticla sau doza nu a fost golită de conținut. Aparatul va detecta că greutatea ambalajului nu corespunde cu cea presetată și nu îl va colecta.
Un alt lucru la fel de important ține de spălarea sticlelor. Sticlele care se pot returna pentru garanție trebuie doar golite de conținut, nu și spălate.
Deși spălarea sticlelor goale returnabile sau a dozelor cu SGR înainte de a fi duse la aparat nu este recomandată, golirea completă a acestora este esențială.
Aceste aparate verifică greutatea standard a sticlelor goale returnabile. În cazul în care greutatea este depășită, atunci ambalajul nu va fi acceptat. Drept urmare, garanția va fi pierdută.
Ce faci dacă ambalajul face parte din SGR, dar nu este acceptat de RVM-uri?
Au fost întâlnite cazuri în care RVM-ul a refuzat să primească o anumită sticlă, invocând faptul că ambalajul respectiv nu era înregistrat în sistem.
Dacă ți se întâmplă acest lucru, poți returna sticla la un alt automat de colectare. În cazul în care sticla respectivă este returnabilă, RVM-ul va accepta ambalajul.
Normele legale care pot determina refuzul returnării unui ambalaj sunt stabilite în Hotărârea de Guvern nr. 1074 din 2021.
Această dispoziție reglementează Sistemul de Garanție-Returnare. Potrivit acesteia, comercianții înregistrați în sistem sunt obligați să accepte ambalajele SGR și să restituie garanția corespunzătoare. Totuși, ei nu trebuie să facă asta dacă ambalajele:
- sunt deteriorate
- conține lichid în interior
- eticheta este deteriorată și nu se poate vedea logo-ul SGR