Vizitele sale s-au tradus, printre altele, printr-un număr mai mare de turiștii. Spre exemplu, dacă în 2011, doar 80.994 de turiști britanici ajungeau în România (majoritatea pentru afaceri), în 2012, numărul a ajuns la 91.694. Pentru acest an se așteaptă o cifră asemănătoare, datele pe primele 9 luni arătând doar 71.699 , aproape la fel ca în perioada similară a anului trecut.
"România are imagine proastă în Marea Britanie, dar se schimbă datorită vizitelor dese ale prințului Charles în România. Nu vin pentru drumeții în Carpați, pentru litoral sau pentru munte. Englezii vin în căutarea unor experiențe unice, în Ardeal" , spune Gheorge Mărgineanu, proprietarul agenției de turism Karpaten Tours, cel mai mare turoperator de incoming din România.
Când vine vorba de profilul turistului britanic în România, acesta arată astfel: peste 60 de ani, face parte din clasa medie și plătește, în medie, între 800 și 1000 de lire pentru un sejur.
Zilele acestea se desfășoară la Londra cel mai mare târg de turism pentru specialiștii din domeniu. Amenajarea standului României a costat aproximativ 250.000 de euro, fără tva.