Sosirea la Bucureşti, în această lună, a celui mai bogat om din lume, Bill Gates, prilejuită de inaugurarea unui centru global de suport tehnic pentru clienţii Microsoft din zona corporatistă, demonstrează cât de importantă a devenit această parte a Europei, implicit România, pentru gigantul american. Lansarea Windows Vista este, cu siguranţă, primul argument care vă vine în minte, dar nu este suficient de puternic pentru a-l aduce în Bucureşti pe fondatorul Microsoft. Dar
Sosirea la Bucureşti, în această lună, a celui mai bogat om din lume, Bill Gates, prilejuită de inaugurarea unui centru global de suport tehnic pentru clienţii Microsoft din zona corporatistă, demonstrează cât de importantă a devenit această parte a Europei, implicit România, pentru gigantul american.
Lansarea Windows Vista este, cu siguranţă, primul argument care vă vine în minte, dar nu este suficient de puternic pentru a-l aduce în Bucureşti pe fondatorul Microsoft. Dar dacă mai amintim faptul că filiala locală a împlinit de curând zece ani de la deschidere şi că se apropie inaugurarea centrului de suport tehnic din Bucureşti, atunci situaţia se schimbă.
„Bill ni se alătură pentru a celebra localizarea Windows Vista şi a Microsoft Office 2007 în limba română, dar şi pentru a inaugura Centrul Global de Suport Tehnic în Bucureşti“, a declarat, pentru Capital, Guido Haring, general manager Microsoft EMEA Customer Service and Support, care va sosi la Bucureşti în acelaşi timp cu Gates. Noul centru se va alătura celorlalte existente în lume, pentru a oferi suport tehnic clienţilor „business“, şi va deservi ţări din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa. Managerul spune că angajaţii vor fi recrutaţi atât din România, cât şi din alte ţări ale Europei de Est, anticipând că, în primul an de funcţionare, se va atinge cifra de 100 de persoane. Acestea se vor alătura celor aproape 140 de angajaţi pe care Microsoft îi are în prezent în România, şi, adaugă reprezentantul, în funcţie de cererea de pe piaţă, numărul angajaţilor şi al investiţiilor va creşte în viitor. „Am fost foarte impresionaţi de bagajul de cunoştinţe al oamenilor pe care i-am cunoscut şi cu care am lucrat în România“, explică Haring. „De fapt, Microsoft are o istorie lungă de angajare a talentelor din România. Peste 300 de români lucrează în campusul companiei din Redmond“.
Construirea centrului de la Bucureşti a început în luna mai 2006, şi tot atunci a fost demarată campania de recrutare, prin vizite la universităţile din ţară şi participarea la târguri de joburi. Valoarea investiţiei nu a fost făcută publică, dar, potrivit unor surse din piaţă, aceasta se ridică la aproximativ 10-12 milioane de euro.
Şi totuşi, de ce a fost aleasă România pentru construirea acestui centru, în condiţiile în care se vorbeşte tot mai des de o criză de specialişti? Guido Haring spune că, înainte de alegerea locaţiei, Microsoft a discutat cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării, pentru a obţine informaţii în legătură cu numărul absolvenţilor de facultăţi tehnice şi al celor care învaţă o limbă străină în timpul facultăţii. „Pentru Microsoft, România reprezintă un hub unic de dezvoltare IT în Europa Centrală şi de Est şi este o locaţie ideală de la care să extindem reţeaua noastră de centre de suport tehnic şi pentru a ne spori disponibilitatea pentru clienţi şi parteneri din întreaga lume“, explică oficialul Microsoft, companie care, în anul fiscal 2006 (încheiat la 30 iunie), a avut un venit net de 44,28 miliarde de dolari şi un profit net de 12,6 miliarde de dolari. La nivel mondial, grupul are peste 71.000 de angajaţi.
Ce beneficii va aduce această investiţie afacerilor Microsoft România? Va aduce, dar indirect, pentru că va fi o entitate separată de subsidiara locală, având direcţii operaţionale şi financiare distincte.
Conform lui Guido Haring, perioada de început a funcţionării centrului va fi una de integrare în reţea, de asigurare a funcţionalităţii platformelor. Silviu Hotăran, directorul general Microsoft South East Europe, declara recent că noul centru este important în special datorită faptului că se va adresa marilor clienţi ai Microsoft, oferindu-le servicii „mission critical“, adică va asigura funcţionalitatea platformelor care trebuie să fie operaţionale 24 de ore din 24, ca de exemplu serverele şi sistemele de ERP (Enterprise Resource Planning) şi CRM (Customer Relations Management) din bănci sau corporaţiile mari. Prin urmare, aici vor fi pregătiţi specialişti de un înalt nivel tehnic, de care vor beneficia atât Microsoft South East Europe, cât şi industria locală. Averea lui Bill Gates a fost evalută în 2005 de revista Fortune la 50 de miliarde de dolari, în creştere cu 3,5 miliarde de dolari faţă de anul anterior.
Ideală pentru Microsoft
«România este o locaţie ideală de la care să extindem reţeaua noastră de centre de suport tehnic şi pentru a ne spori disponibilitatea pentru clienţi şi parteneri din întreaga lume.»
Guido Haring, general manager Microsoft EMEA Customer Service and Support