De ce vrea Telekom să se retragă din România? Se pare că nemții vor să scape de deal-urile făcute de OTE, compania achiziționată de Telekom, grecii cumpărând în România doar o parte din Romtelecom, în înțelegere cu Ministerul Comunicațiilor, compania având încă o parte din vechea structură.
Acest lucru a dus la un management slab al intrării pe piață, compania oscilând între strategii pentru segmentul quality promovat de Orange și cel low-cost promovat de RCS, exact companiile preferate pentru a prelua diviziile nemților. Decizia de a copia RCS în strategia de a oferi un pachet complet mobil, internet, plus cablu cu televiziuni sportive proprii dotate cu drepturi de transmisii sportive costisitoare a fost una greșită.
RCS avea o bază de abonați extrem de solidă astfel că și-a permis luxul de a avea televiziuni proprii.
Deficiențele de viziune de marketing și lipsa investițiilor pe acest segment a diminuat puterea de pătrundere pe piețele vizate. Acest lucru a dus și absența unui profil clasic al clientului Telekom, în general aceștia fiind mai mult cei care căutau o variantă puțin diferită. În plus, se pare că managerii specializați pe piața slovacă de telekom, CEO-ul Miroslav Majoros și Directorul de Strategie Ladislav Petenyi au avut în față o piață mult mai competitivă și mai mare decât cea de unde au venit.
Totuși, compania avea profit, 138 de milioane de euro în 2018, dar acesta a fost sub așteptarea acționarilor și era în continuă scădere, adică 16% față de 2016, deși veniturile scăzuseră doar cu 4%. În cele din urmă Telekom a decis că nu-și poate permite creșterea cheltuielilor cauzate de managementul defectuos și structura ciudată preluată de la OTE. Concurența era mult mai flexibilă și acționa total liber.
Primul pas al Telekom a fost renunțarea la costurile cauzate de televiziunile de sport care vor fi pasate ulterior către Look Sport și grupul RCS.
130 de angajați de la Telekom vor fi concediați, aceștia primind deja mail. Printre posturile restructurate se numără un manager de proiect, 7 comentatori TV, 6 prezentatori de televiziune, 8 reporteri, 4 editori, 3 redactori, 6 editori de imagine, 7 operatori de imagine și 9 producători audio-video.
Iată ce spune Telekom, aflată deja într-o luptă cu Sindicatul Național al Telecomunicațiilor.
“Vă asigurăm că toți clienții Telekom TV vor continua să își poată urmări vedetele și competițiile favorite. În ceea ce privește segmentul TV, precum și celelalte arii de business, conform procedurilor legale, am inițiat consultarea cu organizațiile sindicale privind procesul de transformare. Ca de fiecare dată, vă vom informa imediat ce avem o decizie”, susțin reprezentanții Telekom România.